به گزارش «دنیای اقتصاد»، محله ظفر در محدوده یک خیابان اصلی واقع در منطقه ۳ قرار دارد و نام خود را از عنوان قدیم همین خیابان وام گرفته است. خیابان ظفر که این روزها آن را با نام خیابان شهید هوشنگ وحید دستگردی می‌شناسیم، یک خیابان شرقی، غربی است که میان دو معبر کلیدی و شمالی، جنوبی پایتخت یعنی ولیعصر و شریعتی قرار گرفته است. به همین ترتیب محله ظفر نیز از شرق به خیابان شریعتی، از شمال به محله حسن‌آباد زرگنده، از غرب به خیابان ولیعصر و از جنوب به محله داوودیه و محدوده بلوار میرداماد منتهی می‌شود. ظفر یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که فرعی‌های شمال خیابان اصلی آن عمدتا پهنه‌های مسکونی و فرعی‌های ضلع جنوبی این خیابان عمدتا با کاربری تجاری و اداری هستند. البته مجتمع‌های مسکونی‌های متعددی در نیمه جنوبی محله ظفر نیز وجود دارد که موجب شده یکدستی در کاربری ساختمان‌های این محدوده از بین برود.

چیزی که این محله نسبتا لوکس در شمال پایتخت را به یک استثنا تبدیل کرده، پیوند و درهم‌تنیدگی آن با یک محله قدیمی و دارای بافت فرسوده و ساکنان سنتی موسوم به «حسن‌آباد زرگنده» در شمال ظفر است. خیابان اصلی محله زرگنده با نام «عمرانی» از شمال به جنوب کشیده شده و در نهایت به خیابان ظفر (شهید دستگردی) می‌رسد. از طرفی با طی خیابان نفت - که به تازگی به نام دکتر مصدق تغییر نام داده  به سمت جنوب به بلوار میرداماد و محله داوودیه می‌رسیم که خود در زمره محله‌های نسبتا گران‌قیمت منطقه ۳ به شمار می‌آید. به این ترتیب برخی از خیابان‌های منشعب از ظفر در ضلع شمالی این خیابان را در زمره محله حسن‌آباد زرگنده به شمار می‌آورند و بخشی از خیابان‌های ضلع جنوبی منشعب از ظفر با محله داوودیه در پیوند کامل هستند و به نوعی جزو محله داوودیه به شمار می‌آیند.

محله ظفر به لحاظ سرانه‌های درمانی و بیمارستانی به محله‌های اطراف خود وابسته است، هر چند کلینیک‌هایی برای درمان سرپایی در این محله راه‌اندازی شده و بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر (ع) نیز که مخصوص بیماران سرطانی است، در این محله وجود دارد، اما اینها پاسخگوی نیاز ساکنان نیست. به لحاظ فضای سبز نیز اگرچه با وجود چنارهای کهن در این محله، سرسبزی به‌عنوان یک ویژگی اصلی آن به شمار می‌آید، اما تعداد بوستان‌های این محله بسیار اندک است. شیب محورهای منشعب از خیابان ظفر نیز دردسرهای زمستانی ساکنان در زمان بارش برف را به دنبال دارد که خود یک نقطه ضعب برای ساکنان آن به شمار می‌آید.

صرف‌نظر از بخشی از ظفر که با حسن‌آباد زرگنده در پیوند است، قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی نوساز در محله ظفر در حال حاضر ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان است.