شماره روزنامه ۶۰۴۸
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۳۲ دنیای اقتصاد

اخبار تحلیل - روزنامه شماره ۶۰۳۲

  • جامعه‌شناسی چشم‌انداز ایران

    دنياي اقتصاد: آیا آمارهایی چون رشد خودکشی، افزایش آسیب‌های اجتماعی، رشد طلاق و بحران‌های محیط‌زیستی، از دست رفتن آب‌های زیرزمینی، بالارفتن فرونشست‌ها و... باعث فروپاشی اجتماعی ایران می‌شود؟ سیامک زند رضوی، جامعه‌شناس می‌گوید: مفهوم فروپاشی از نظر من مطلقا درست نیست.
  • جادوی فناوری در نظام‌بانکی

    صادق سپندارند/مدرس دانشگاه
    در دنیای پرشتاب دیجیتال، بانک‌ها با چالش‌‌ها و فرصت‌‌های بی‌‌سابقه‌‌ای روبه‌رو هستند. همان‌طور که پیتر دراکر می‌‌گوید: «تنها راه پیش‌بینی آینده، ساختن آن است.» بانک‌ها نیز با بهره‌‌گیری از فناوری‌‌های نوین، نه‌‌تنها می‌توانند به تغییرات پاسخ دهند، بلکه آینده‌ حوزه پولی و مالی را نیز شکل می‌دهند. امروزه، با ظهور تکنولوژی‌‌های پیشرفته، بانک‌ها باید خدمات خود را بهبود بخشند و به نیازهای جدید مشتریان نیز پاسخ دهند و تجربه‌‌ای بی‌‌نظیر برای آنان فراهم کنند.
  • دوئل انتخاباتی با سلاح ارزی

    دنیای اقتصاد: یکی از برگ‌های برنده نامزدهای ریاست‌جمهوری یک ایده شفاف و قابل اجرا برای سامان‌دهی سیاست ارزی است. پیش‌تر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده بود که اقتصاد ایران با ۷نرخ ارز فعالیت می‌کند. کدام رئیس‌جمهوری توانایی عبور از نرخ‌های متعدد ارزی و حرکت به سمت یکسان‌سازی را دارد؟

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر