شهرک صنعتی اشتهارد در منتهی الیه غرب استان تهران در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کرج در جاده کرج - بوئین زهرا و مرز سیاسی و جغرافیایی شهرستان بوئین زهرا در استان قزوین واقع است . موقعیت جغرافیایی این شهر با طول جغرافیایی ۵۰ درجه و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ارتفاع متوسط ۱۲۰۰ متر از سطح دریا مشخص گردیده است . این شهرک صنعتی ۵ کیلومتر بعد از شهراشتهارد بطرف بوئین زهرا واقع است .

نزدیکترین شهر و آبادیهای حومه شهرک صنعتی اشتهارد شامل شهر اشتهارد - مراد تپه - صحت آباد - فتح آباد - یوسف آباد - ولی آباد - کاظم آباد - ایپک - پلنگ آباد - جارو و ... هستندکه همه آنها در دایره ای به مسافت ۵ - ۲۰ کیلومتری قرار دارند . عملیات اجرایی شهرک صنعتی اشتهارد در سال ۳ - ۱۳۷۲ در زمینی به مساحت ۱۶۵۰ هکتار آغاز و زمین صنعتی آن بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار می باشد .

راههای دسترسی به شهرک صنعتی اشتهارد

برای دسترسی به شهرک صنعتی اشتهارد از پایتخت ( تهران ) توسط ۳ محور مواصلاتی به شرح زیر امکان پذیر می باشد :

از طریق آزاد راه تهران - کرج و از کرج توسط محور کرج - محمد شهر جهت جنوب غربی با عبور از آبادیهای محمد شهر - ماهدشت‌- پلنگ آباد - مهدی آباد - قرا آباد - خرد آباد - مختار آباد و شهر اشتهارد طی مسافت ۵ کیلومتری بعد از شهر اشتهارد به سمت بوئین زهرا ، فاصله این محور از تهران تا شهرک صنعتی حدود ۱۲۰ کیلومتر می باشد . از طریق آزاد راه تهران کرج و از کرج توسط محور مهرشهر - ماهدشت و ادامه مسیر قبلی و این فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتر می باشد .

از طریق جاده مخصوص و قدیم تهران کرج - بعد از خروجی شهریار با تغییر جهت به سمت جنوب غربی با عبور از گذر جنوب شهر اندیشه - جنوب و سه راهی ملارد و فردیس - یوسف آباد صفادشت به محور اشتهارد رسیده و از آنجا گذر از آبادیهای پلنگ آباد - مهدی آباد - خرد آباد - مختارآباد و شهر اشتهارد با طی مسافتی حدود ۵ کیلومتر از اشتهارد به سمت بوئین زهرا از این فاصله حدود ۱۰۵ کیلومتر میباشد. قرار گرفتن شهرک صنعتی اشتهارد در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران امکان استقرار واحدهای صنعتی جدید را فراهم نموده است این واحدها میتوانند در منطقه بندی های در نظر گرفته شده برای گروههای مختلف صنعتی مستقر شوند. صنایع مجاز شهرک صنعتی اشتهارد عبارتند از :

• فلزی • کانی غیر فلزی • غذایی • برق الکترونیک • نساجی و پوشاک • شیمیایی • سلولزی

معافیت مالیاتی

طبق مصوبه هیات وزیران شهرک صنعتی اشتهارد به دلیل قرار گرفتن در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری از معافیت مالیاتی برخودار است . این معافیت ها منوط به مراجعه به اداره دارایی منطقه اشتهارد و بررسی موضوع براساس گروه بندی صنایع می باشد.

محیط زیست در شهرک صنعتی اشتهارد

حفـاظت از محیـط زیست در جهت تـوسعه پایدار در سر لـوحه بـرنامه های شـرکت قرار داشته و بدین لحاظ شـرکت شهرکهای صنعتی تهران پـیگـیر مسائل زیـست محیـطی و تـهیه طرحهای دفـع فـاضـلاب می باشد. در این خصوص علاوه براحداث شبکه جمع آوری فاضلاب قرار داد تصفیه خانه ۳۰۰۰ مترمکعب درروز منعقد گردیده و ظرف یکسال آینده به بهربرداری خواهد رسید. تاکنون ۴۸۹۰۰۰ اصله نهال در شهرک غرس شده است