شرکت زلال‌شیمی لیا‌ تولیدکننده محصولات بهداشتی و شوینده تحت برند رافونه سال گذشته عنوان شوینده‌های نوین ایران را از آن خود کرد.

بنیانگذار شرکت زلال‌شیمی لیا با بیش از ۳۰ سال فعالیت در این صنعت، هفته گذشته در دیدار مهندس یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تاسیسات تولیدی این شرکت در حوزه شهرستان ملارد به تشریح عملکرد این واحد پرداخت.
رافونه به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان مواد شوینده و ضدعفونی کننده خانگی و صنعتی و تولیدکننده محصولات نوین در واقع متشکل از سه واحد است که اولی به عنوان کارخانه مادر در ملارد و دو واحد دیگر در زمینه ضدعفونی کننده های مختلف به فعالیت مشغولند.


تاسیسات تولیدی زلال‌شیمی لیا در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع ستون‌قفرات مجموعه را تشکیل می‌دهد که البته با توجه به حجم فعالیت‌ها با کمبود شدید جا مواجه است.
آنچنان که رئیس هیئت مدیره می‌گوید، واحد ملارد در واقع کارخانه‌ای ورشکسته بوده که توسط شرکت زلال‌شیمی لیا خریداری شده و پس از تغییر کاربری فعالیت خود را شروع کرده است اما تولید در این شرایط بسیار دشوار و خلاف جهت آب حرکت کرده است .
مدیران مجموعه با توجه به کمبود جا در ملارد اقدام به تامین زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در شهرک صنعتی صفادشت و اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد 11 هزار متر مربع بنا کردند تا پس از ایجاد تاسیسات و انتقال ماشین‌الات بخش اعظمی از فعالیت خود را در این پروژه انجام دهند.


با وجود تامین زمین، اخذ مجوزهای لازم از شهرداری مربوطه و خرید اشتراک آب و برق، جهش ناگهانی قیمت مصالح به‌خصوص میلگرد موجب شد عملیات احداث تاسیسات در این زمین متوقف شود.در این صورت رفع این توقف رافونه می تواند حداقل برای 10 کارخانه دیگر کار تولید کند.
رافونه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع محصول را در بخش سفیدکننده‌ها،تمیز کننده ها، شوینده‌ها، گاز پاک‌کن و چندمنظوره‌ها تولید و روانه بازار می‌کند که بخش اعظم آن‌ها اولین بار توسط رافونه تولید و روانه بازار شده است.
آنچنان که رئیس هیئت مدیره می‌گوید مجموعه تحت مدیریتش مترصد عرضه 10 محصول جدید به بازار است .
رکن اصلی در موفقیت محصولات رافونه پویایی واحد تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت می‌باشد. همچنین لازم به توضیح است که فرمولاسیون محصولات کاملا علمی تحت پوشش این گروه به نتیجه رسید . بسته بندی و طراحی محصولات رافونه توسط گروه قوی در ایران صورت گرفته و در یک جمله فرمولاسیون و بسته بندی این محصولات تخصصی کاملا در داخل کشور شکل گرفته است.


مدیرعامل شرکت اظهار داشت، در حالی که تا چندی قبل بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز شرکت از خارج تامین می‌شد با تشدید تحریم‌ها پروژه بومی‌سازی مواد اولیه با همکاری شرکت تولیدکننده مواد اولیه کلید خورد که با موفقیت به سرانجام رسید .
این شرکت با تمرکز عمده سرمایه گذاری روی برند رافونه و با ایجاد شبکه انحصاری پخش و افزایش تعداد زیادی از محصولاتش توانسته به گردش مالی مورد نیاز در سال دست پیدا کند و به یکی از معتبرترین برندها در حوزه فعالیت خود تبدیل شود.


رافونه در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی بازار مبالغ هنگفتی مطالبات دارد و هیچ گونه بدهی معوق بانکی نیر ندارد. همچنین با توجه به خرید مواد اولیه به صورت نقدی و فروش محصولاتش به صورت نسیه و اعتباری خواستار سرمایه در گردش لازم است تا بتواند در پایان سال جاری طرح توسعه صفادشت را تکمیل و به بهره برداری برساند.
مهندس صادقی در این دیدار با عملکرد و دستاوردهای شرکت زلال‌شیمی لیا آشنا و از مدیران این شرکت به واسطه نوآوری در تولید تقدیر به عمل آورد و برای رفع مشکلات نقدینگی این شرکت قول همکاری داد.