شماره روزنامه ۶۱۲۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۶۱۲۹

  • ایست بورس در کانال دومیلیونی

    دنیای اقتصاد-امیرمحمد بختیاری: سرخ‌پوشـــی نمــاگــرهای اصلی بـازار با افت ارزش معاملات هفتگی همراه شد. دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای هفته گذشته زیر سایه انتشار اخبار و تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حدود ۱.۶۲درصد افت ارتفاع را به ثبت رساند و درنهایت در سطح ۲میلیون و ۶۵هزار واحدی ایستاد. این در حالی است که نماگر اصلی بازار دو هفته قبل ۰.۷۱درصد افت را به ثبت رسانده بود. نماگر هموزن همگام با افت هفتگی نماگر اصلی بازار سهام، با نزول ۲.۲۶درصدی مواجه شد و در ساعات پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در سطح ۶۸۰هزار و ۹۷۶واحدی قرار گرفت. شاخص کل فرابورس که نشانگر مناسبی برای واکاوی وضعیت سهام مختلف فرابورسی است، حدود ۱.۷۵درصد سرخ‌پوش بود و درنهایت هفته گذشته معاملاتی را در ارتفاع ۲۱هزار و ۶۰۰واحدی به پایان رساند.
  • راز روی‌‌گردانی از بورس

    دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس طی هفته اخیر، همانند دو هفته قبل از آن با کاهش ارتفاع همراه شد. بازار سهام سه هفته‏ است که از منظر حقیقی‌ها مغفول مانده است. در این مدت، بیش از ۵هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. این درحالی است که ۴هزار و۷۰۰میلیارد تومان جذب صندوق‌های درآمد ثابت شده است. ثبت قله جدید قیمت جهانی طلا و محبوبیت بالای این فلز زرد سبب شده است تا صندوق‌های طلای بورسی از ابتدای سال، میزبان ۱۵هزار میلیارد تومان از سرمایه حقیقی باشند.
  • بازی ریسک‌ها با بورس

    محمدغفوری/کارشناس بازار سرمایه
    استراحت شاخص کل بورس تهران بیشتر از انتظارات به طول انجامیده؛ اما شواهد کنونی نشان می‌دهد همچنان اوضاع در بازار سهام امیدوارکننده نیست. این وضعیت درحالی است که بورس تهران کمترین ارزش معاملات ریالی پنج‌سال اخیر را در سال ‌جاری تجربه می‌کند. بورس از ابتدای سال بسیار متزلزل ظاهر شده و بازدهی این بازار به منفی ۵.۸۹درصد رسیده است؛ اما اوضاع در بازارهای دیگر به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.
  • ابهامات یک مصوبه

    مهدی رضایتی/کارشناس بازار سرمایه
    بر اساس مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و حد نصاب آنها در اوراق سپرده و اوراق گواهی و در سهام، حداکثر حد نصاب سهام از ۱۰درصد به ۱۵درصد تغییر پیدا کرد. نکته قابل‌ توجه در مورد این مصوبه این است که حداقلی در این زمینه در نظر گرفته نشده است. در مقاطع مختلف با هدف حمایت از بازار سرمایه و نمادها و سهام، حد نصاب حداقل خرید سهام ۱۰ یا ۱۵درصدی داشتیم.
  • میراث خبردرمانی بورس به دولت چهاردهم رسید؟

    دنیای اقتصاد-عاطفه چوپان: از سال‌۹۹ به بعد روزهای خوش و روندهای مثبت در بورس به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. بازاری که هر‌بار بعد از یک روند منفی فرسایشی خواسته جاماندگی از بازارهای موازی را جبران کند و روند مثبتی بگیرد، بلایی از آسمان یا زمین بر سرش نازل‌شده‌است. بازاری که در دولت دوازدهم با ابربحران مواجه شد، در دولت سیزدهم به‌رغم وعده‌‌‌‌‌های فراوان و خبردرمانی‌‌‌‌‌های متعدد روزهای سخت‌‌‌‌‌تری را تجربه کرد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر