شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۱۷ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۵۹۱۷

  • سیگنال دلار به بورس؟

    دنیای اقتصاد -علی عبدالمحمدی: معاملات هفته گذشته بورس تهران با نوسانات اندک نماگرهای سهامی پیگیری شد. در هفته‌ای که گذشت، شاخص‌کل بورس تهران با افت ۱.۰۱‌‌درصدی همراه شد. نماگر هم‌وزن رشد ۰.۱۹‌درصدی را تجربه کرد. شاخص‌کل فرابورس نیز با افت ۰.۶۵‌درصدی همراه شد. به‌نظر می‌رسد که فروکش‌کردن خوش‌بینی‌هایی که از اخبار مختلف در بازار ایجادشده بود، مهم‌ترین عاملی است که سبب‌شده بازار نتواند در مسیر صعودی به حرکت خود ادامه دهد.
  • دو سکانس از ارزندگی بورس

    دنیای اقتصاد-پروانه کبره : روند بورس تهران در یک سال اخیر بیش از هر عاملی تحت‌تاثیر ثبات نرخ ارز و سیاستگذاری‌های اقتصادی بوده است. درست در ۱۵ فروردین شاخص کل ۲میلیون و ۱۰۰هزار واحد را رد کرد و نشانه‌هایی از یک روند صعودی مستمر را از خود بروز داد. قیمت‌ دلار نیز در بازار آزاد در تب‌وتاب پرواز به سمت سطوح بالاتر بود اما با توجه به اینکه کنترل نرخ تورم در صدر سیاستگذاری‌های دولت قرار گرفت، همه بازارها وارد وادی دیگری شدند. به همین دلیل، از آن موقع شاخص بورس بازدهی چندان رضایت‌بخشی را به ثبت نرساند.
  • تاثیر سرمایه‌گذاری پایدار بر بازار سهام

    دنیای اقتصاد: رشد و توسعه اقتصادی کشورها به‌عنوان یکی از اهداف اصلی جوامع، کارکردی برای کاهش نابرابری‌ها، ترویج و تقویت عدالت و برابری و ایجاد جامعه‌ای بهتر دارد. گسترش بازارهای مالی با هدف تامین منابع مالی و امکان تخصیص بهینه منابع می‌تواند توسعه اقتصادی را ارتقا بخشد. از طرفی بازار سرمایه کشورها که در مرکز بازارهای مالی قرار می‌گیرند، بازارهای سرمایه با عملکرد مطلوب می‌توانند با تامین و ارتقای منابع مالی به انباشت سرمایه در اقتصاد و توازن ریسک و تخصیص بهینه منابع یاری برسانند.
  • هفته پرتلاطم در انتظار بورس

    دنیای‌اقتصاد- عاطفه چوپان: پس از گذشت دو هفته آرام در بازار سرمایه احتمالا هفته‌جاری برای تالار شیشه‌ای پرافت‌‌‌‌‌وخیز خواهد بود. بورس که دو هفته از زمستان را با روزهای کم‌رمق، مثبت‌‌‌‌‌ها و منفی‌‌‌‌‌های کمرنگ و خروج مداوم نقدینگی پشت‌سر گذاشته بود، چهارشنبه هفته گذشته نیز به رسم اکثر چهارشنبه‌‌‌‌‌ها منفی بسته شد، اما حادثه حمله تروریستی کرمان که عصر چهارشنبه هفته گذشته رخ‌داد بازارها را نیز بی‌‌‌‌‌نصیب نگذاشت.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر