شماره روزنامه ۶۱۱۷
|

  • توقف قیمت لوب‏‏‌کات سبک

    دنیای اقتصاد: قیمت پایه لوب‏‏‌کات سبک در بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران در حالی روند کاهشی را در پیش گرفته که نرخ دلار مبادله‏‏‌ای برای هجدهمین هفته متوالی رشد ۰.۸درصدی را نسبت به هفته گذشته به ثبت رسانده است. این در حالی است که تحت‌تاثیر تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی و پالایشی در بازار جهانی در کانال نزولی قرار گرفتند. از این‌رو قیمت‌های جهانی مانع افزایش قیمت لوب‏‏‌کات سبک تحت‌تاثیر افزایش نرخ ارز در رینگ داخلی شده است.
  • سیاست‏‏‌های جدید چین، سنگ‌آهن را صعودی کرد

    دنیای‌اقتصاد: سیاست‌‌‌های محرک چین باعث افزایش قیمت فلزات اساسی شده و حتی در بحبوحه بحث در مورد اینکه آیا پکن به اندازه کافی برای تقویت دومین اقتصاد بزرگ جهان اقدام کرده یا خیر، رشد قیمت تا حد زیادی حفظ شده است. انتشار اطلاعیه‌‌‌ها در هفته گذشته که شامل نرخ‌های بهره پایین‌‌‌تر و شرایط خرید مسکن آسان‌‌‌تر بود، موجب واکنش قیمت فلزات همچون سنگ‌آهن شد؛ به‌ویژه آنهایی که در معرض استفاده مستقیم چینی‌‌‌ها قرار دارند. قیمت مواد خام فولاد در مبادلات داخلی چین و همچنین در سنگاپور، افزایش یافت. چین حدود ۷۰‌درصد از حجم جهانی صادرات فولاد را خریداری می‌کند که صادرکنندگان عمده آن استرالیا و برزیل هستند.
  • واکنش فولاد به تحولات منطقه

    دنیای اقتصاد -هاجر شادمانی: بازار معاملات فولاد نسبت به رویداد اخیر منطقه واکنش نشان داد. بررسی‏‏‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد، تحولات اخیر در منطقه (پاسخ نظامی سه‌شنبه‌شب ایران به جنایات اسرائیل)، اثر خود را بر معاملات دیروز رینگ صنعتی بورس‌کالا گذاشت. در حالی که انتظار می‏‏‌رفت تحت‌تاثیر رشد قیمت‌های جهانی در بازار فولاد، معاملات داخلی نیز با تحولات محسوس به لحاظ حجم تقاضا و همچنین نوسان مثبت قیمتی روبه‌رو شود و سطح قیمت‌ها را صعودی کند اما دیروز، چهارشنبه ۱۱مهرماه، معاملات میلگرد تحت تاثیر رویداد اخیر منطقه واکنش متفاوتی نشان داد.
  • تداوم فاز انقباضی چین

    دنیای اقتصاد: اطلاعات منتشرشده توسط اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که دومین قدرت اقتصادی دنیا همچنان با تقاضای ضعیف داخلی و رکود در بخش مسکن و ساخت‌وساز و همچنین افزایش بیکاری مواجه است. از این‌رو شاخص مدیران خرید صنعتی چین در ماه سپتامبر ۴۹.۸واحد اعلام شد که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور برای پنجمین ماه متوالی در فاز انقباضی به سر می‏‏‌برد. همچنین شاخص مدیران خرید صادراتی چین نشان‏‏‌دهنده تضعیف سفارش‏‏‌های خارجی در ماه مورد بررسی است. اما از طرفی اتخاذ سیاست‏‏‌های محرک اقتصادی در چین، چشم‏‏‌انداز رشد مصرف داخلی و خارجی انواع محصولات، به‌ویژه فلزات اساسی را تقویت کرده است و بر این اساس پیش‌بینی‏‏‌ها مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی چین طی ماه‏‏‌های آینده رقم می‏‏‌خورد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر