«رادیاتور ایران» واحد نمونه سال 1386

مراسم انتخاب شرکت رادیاتور ایران به عنوان واحد نمونه سال ۸۶، روز چهارشنبه هفته گذشته در سالن آمفی تئاتر این شرکت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مهندس طاهایی، معاون وزیر کار و امور اجتماعی، مهندس کاظم زاده مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار، مهندس شریف زاده مدیر کل فرهنگی وزارت کار، مهندس برهانی عضو هیات مدیره کانون عالی و رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران و همچنین آقایان مهندس سیاری رییس سازمان کار و فنی و حرفه‌ای کرج و مهندس دهقان‌کیا، رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار غرب استان تهران، مهندس نورایی، دبیر کمیته معرفی کارگران و واحد نمونه برپا شد، مهندس شیخ‌الاسلامی، مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران به موفقیت‌های شرکت در سال ۸۶ اشاره کرد.

در همین راستا مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران با بیان تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و ضمن خوشامدگویی به حضور معاون وزیر کار و امور اجتماعی و سایر مدیران و مسوولان این وزارتخانه دلیل دست یافتن گروه رادیاتور ایران را به لوح واحد نمونه سال ۸۶، تلاش کارگران زحمتکش و پرکار این شرکت دانست و موفقیت و سربلندی رادیاتور ایران به عنوان جزئی کوچک از نظام و کشور پهناور ایران را همیشه در گرو زحمات کلیه فعالان و کارگران شرکت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: شرکت رادیاتور ایران اولین صادرکننده قطعات خودرو به سایر کشورها است که در حال حاضر حدود ۴۰درصد از مجموعه صادرات این شرکت به کشور فرانسه اختصاص دارد.

وی افزود: این شرکت همچنین برای دومین سال متوالی توانسته است در رتبه نخست از دسته‌بندی شرکت‌های زیر مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از لحاظ صادرات قرار گیرد.

آقــای مهندس شیخ‌الاسلامی از رادیاتـــور ایران به عنـــوان اولین شــرکت دریافت‌کننده گــواهینامه ISO ۹۰۰۰ در کشور و دارنده کلیه گواهینامه‌های کیفی یاد کرد و گفت: رادیاتور ایران یکی از قطعه‌سازان ایرانی است که در کارنامه خود صادرات به شرکت مرسدس بنز آلمان را ثبت کرده است.

وی یادآور شد که کسب عنوان واحد نمونه غرب استان تهران برای رادیاتور ایران مرهون تلاش همه اعضای گروه رادیاتور ایران است.

وی در مذاکرات خود با معاون وزیر کار و امور اجتماعی، اصلی‌ترین اولویت کاری شرکت بعد از مسائل تولیدی و فنی را تامین و رفع دغدغه مسکن کارکنان بیان کرد.

در ادامه مراسم یاد شده مهندس برهانی این موفقیت را به شرکت رادیاتور ایران تبریک گفت و آرزوی موفقیت بیشتر را برای مجموعه شرکت کرد. سپس معاون وزیر کار و امور اجتماعی ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه، به شایستگی و شایسته‌سالاری که یکی از دغدغه‌های زهرای اطهر بود اشاره کرد و گفت: توجه به شایستگی و شایسته‌سالاری ریشه در مکتب علوی دارد و این به معنی تجلیل از شایسته‌ترها است.

وی بر همین اساس عنوان کرد: در قانون کار جمهوری اسلامی ایران (ماده ۱۹۵) تکلیفی مقرر شد که عنصر ابداع، خلاقیت و نوآوری در سرمایه یک بنگاه که همان نیروی انسانی است مورد توجه و عنایت قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: بر این پایه باید کارگران نوآور از سوی مراجع بالاتر تشویق شوند که در کشور ما این توجه از سوی دو مرجع مهم یعنی رهبری و ریاست جمهوری حایز اهمیت است.

مهندس طاهایی به برگزاری نوزدهمین همایش تجلیل از کارگران و شرکت‌های نمونه در سال ۸۶ اشاره کرد و گفت: شرکت رادیاتور ایران از شرکت های شاخص در بین واحدهای نمونه برگزیده شده است که در همایش مزبور در حضور ریاست محترم جمهور مورد تقدیر قرار گرفته و این موفقیت را به همه کارگران و مدیر عامل شرکت به نمایندگی از مجموعه رادیاتور ایران،‌ تبریک می‌گویم.

مهندس طاهایی ابراز امیدواری کرد که تلاش و کسب موفقیت برای این شرکت استمرار داشته و برای سال های آتی نیز رادیاتور ایران باز هم در این عرصه بدرخشد.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی در حالی که رادیاتور ایران را واجد شرایط واحد نمونه خواند، اظهار داشت: عواملی مانند رعایت قانون کار،‌ سرمایه‌گذاری مطلوب در R&D، رعایت ضوابط و استانداردهای کیفیت و محیط زیست، آموزش منابع انسانی، افزایش صادرات،‌ بهره‌گیری از نظام پیشنهادات، افزایش بهره‌وری، ایجاد مشاغل جدید و مرتبط و بهره‌گیری از نیروهای مستعد و تحصیل کرده، از جمله ویژگی‌هایی است که این وزارتخانه برای نمونه بودن واحد صنعتی مدنظر دارد.