شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۹ دنیای اقتصاد

اخبار بنگاه های صنعتی و معدنی - روزنامه شماره ۶۰۹۹

  • بی رغبتی تولیدکنندگان گچ برای ایجاد کنسرسیوم

    دنیای اقتصاد-سید سجاد موسوی: صنعت گچ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع معدنی کشور، امروزه با مشکل ازدیاد چند برابری تولید در برابر تقاضا مواجه است؛ به گونه‌ای که گفته می‌شود میزان تولید بیش از ۲۰ برابر تقاضاست و به همین دلیل با وجود اینکه دولت در قیمت‌گذاری دخالت نمی‌کند، اما رقابت قیمتی مانع فروش به قیمت‌های مصوب تولیدکنندگان گچ می‌شود.
  • تولید ۴۵۰ هزار تن کنسانتره در شرکت کانی مس

    مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کانی مس اظهار کرد: مرداد ماه ۱۴۰۱، فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل شرکت کانی مس آغاز کردم. شرکت کانی مس در حوزه EPC فعالیت می‌‌‌کند که مربوط به ۲ حوزه مس و فولاد می‌‌‌شود. این شرکت، بزرگ‌‌‌ترین شرکت پیمانکاری شرکت ملی صنایع مس است که در حال‌‌‌ حاضر، پروژه‌‌‌های بزرگ ملی مس در این شرکت اجرا می‌‌‌شود. حسنعلی حق شناس ادامه داد: کلیت پروژه‌هایی که این شرکت به صورت EPC و پیمانکاری انجام می‌‌‌دهد، در محدوده جغرافیایی کرمان و آذربایجان شرقی صورت می‌‌‌گیرد.
  • لیتیوم نفتی‌‌‌ها

    دنیای‌اقتصاد-فاطمه بابالو: شرکت‌های معدنی می‌توانند در کنار شرکت‌های بزرگ سوخت‌‌‌های فسیلی مانند اکسون موبیل، اوسیدنتال پترولیوم و اکوینور، روی لیتیوم به عنوان یک راه نجات بالقوه در میان قیمت پایین و عرضه بیش از حد فلزات باتری، سرمایه‌گذاری کنند. تجربه نفتی‌‌‌ها در تزریق یا بیرون کشیدن آب به آنها کمک می‌کند تا از آب‌‌‌شور حاوی لیتیوم در فرآیندی که به آن DLE می‌‌‌گویند استفاده کرده که برای شرکت‌های نفتی قیمت تمام‌شده پایین‌‌‌تری دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر