به‌گفته لاگارد، ارز دیجیتال ملی می‌تواند برای شهروندان اروپایی جایگزینی برای ارزهای دیجیتال خصوصی فراهم کند. رئیس بانک مرکزی اروپا همچنین گفت که اطمینان می‌دهد ارز فعلی اروپا، حاکمیت خود در سیستم مالی را حفظ کند. اظهارات اخیر کریستین لاگارد به ترس قانون‌گذاران و دولت‌ها از یک ارز دیجیتال بسیار محبوب اشاره دارد که می‌تواند قدرت بانک‌های مرکزی در کنترل سیاست‌های پولی را تهدید کند و حتی استفاده از پول‌های فیات را با چالش مواجه سازد.

در همین رابطه برونو لومر (Bruno Le Maire) وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در اکتبر (مهر) سال گذشته به تهدید احتمالی پروژه پرداخت‌های لیبرا که از سوی فیس‌بوک پشتیبانی می‌شود و تاکنون راه‌اندازی نشده است، اشاره کرد. او گفت: لیبرا در حال گرفتن حق حاکمیتی کشورها برای صدور ارزهای خودش است و می‌تواند به پروژه اروپا آسیب بزند. با توجه به پیامدهای تجاری و مرتبط با ثبات مالی این اقدام، آیا ما واقعا می‌خواهیم به صاحبان شرکت‌های خصوصی چنین قدرتی بدهیم؟ من نمی‌توانم این موضوع را تحمل کنم که اجرای سیاست‌های پولی که یکی از قدرتمندترین ابزارهای یک کشور مستقل است را در اختیار نهادی قرار دهم که کنترل دموکراتیک در آن موضوعیتی ندارد.

لاگارد ماه گذشته در سخنرانی دیگری گفته بود به‌دلیل  نبود زیرساخت‌های یکپارچه در اروپا، شرکت‌های خارجی نوآوری در حوزه پرداخت را در این قاره هدایت می‌کنند. اما او گفت یک یورو دیجیتال می‌تواند این امکان را فراهم کند که این اتحادیه ورق را به‌سمت خود برگرداند. او در ادامه اظهار کرد یک یورو دیجیتال ممکن است برای پرداخت‌های خرد به کار گرفته شود و برای مخاطبان گسترده قابل دسترس باشد.

لاگارد چندی پیش نیز در سخنانی عنوان کرد که در رابطه با فناوری‌های جدید از جمله ارزهای دیجیتال، باید از خطرات آن مانند ثبات اقتصادی، فعالیت‌های مجرمانه و حفظ حریم خصوصی آگاه باشیم. ما با اعمال قوانین مناسب می‌توانیم این فناوری را به جهتی هدایت کنیم که برای عموم مردم منفعت داشته باشد. این جمله به این معناست که ما باید فواید گسترده اجتماعی این نوآوری را به رسمیت بشناسیم و فضای لازم برای توسعه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. او در ماه فوریه مدعی شده بود که قانون‌گذاری جهانی ارزهای دیجیتال امری «اجتناب‌ناپذیر» و لازم است.

او در ماه آوریل هم در گزارشی اذعان کرده بود که نوآوری‌های اخیر در زمینه بلاک چین در حال لرزاندن پایه‌های نظام‌های مالی سنتی در جهان است و تأثیر مستقیمی بر متصدیان کنونی این نظام‌ها خواهد داشت. صحبت‌های لاگارد مبنی بر حمایت تلویحی از یک ارز دیجیتال در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر بسیاری از ارزمرزهای معروف با افت قیمت مواجه شده‌اند.