شماره روزنامه ۶۰۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۹۲ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۵۹۹۲

  • موانع جهش تولید در بخش کشاورزی

    نهمین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران به بررسی ابعاد مختلف چالش‌های فعالان اقتصادی در حوزه بذر، کود و سم از جمله توقف ثبت‌سفارش، تامین ارز و مصوبه بانک‌مرکزی مبنی‌بر پرداخت مابه‏‏‏‌التفاوت ارز برای رفع تعهد ارزی اختصاص داشت. طبق اظهارات نمایندگان بخش خصوصی، بانک‌مرکزی مصوبه شهریور سال‌گذشته هیات‌وزیران را نه‏‏‏‌تنها با ۴ ماه تاخیر ابلاغ کرد، بلکه نسبت به آن تفسیر به رای کرده‌است که این مساله باعث‌شده تجارت بذر، کود و سم به بن‏‏‏‌بست برسد.
  • رشد ۱۶‌درصدی صادرات ایران به پاکستان

    دنیای‌اقتصاد: آمارهای وزارت بازرگانی پاکستان نشان می‌دهد صادرات ایران به این کشور در سه‌ماهه نخست سال‌جاری میلادی با رشد ۱۶‌درصدی به ۲۸۶‌میلیون دلار رسیده‌است. به گزارش خبر‌‌گزاری تسنیم، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه‌ماهه نخست سال‌جاری میلادی با رشد ۱۶‌درصدی به ۲۸۶‌میلیون دلار رسیده‌است.
  • اهمیت کشت فراسرزمینی در تامین امنیت‌‌‌‌‌‌ غذایی

    دنیای‌اقتصاد: مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهادکشاورزی، محدودیت منابع پایه را از دلایل کشت فراسرزمینی دانست و گفت: در این نوع کشت امکان مشارکت سرمایه‌گذاران وطنی در طرح‌های کشاورزی خارج از کشور فراهم می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، رضا فتوحی درباره شعار سال‌و اهمیت آن در بخش کشاورزی گفت: امنیت غذایی مهم‌ترین مبحث بخش کشاورزی بوده و باید تلاش کنیم تا با مشارکت مردم محقق شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر