به‌گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در این‌باره اظهار کرد: «عملکرد اقتصادی ما بسیار مناسب است، مشتریان ما ثروتمند هستند، من مالیات را برای شهروندان کاهش داده‌ام و پول آنها از پارو بالا می‌رود.»

ترامپ البته نسبت به مشاورانش برای نیل به یک توافق تجاری با پکن بدبین‌تر است و تاکید می‌ورزد: «درحالی‌که معتقدم چین برای توافق آماده است؛ اما من آمادگی آن را ندارم.» ترامپ به این موضوع نیز اشاره کرد که ابتدا اعتراضات هنگ‌کنگ باید به‌طور مسالمت‌آمیز حل و فصل شوند. لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ نیز به‌تازگی در شبکه فاکس‌نیوز گفت که اگرچه تهدید تعرفه‌های تجاری و محدودیت‌های دیگر در این زمینه برای اقتصاد جهان مطرح است، اما اقتصاد آمریکا در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. نگرانی‌ها از رکود در اقتصاد آمریکا طی یک هفته گذشته موجب شد تا هر سه شاخص اصلی بورس این کشور با افت ۳ درصدی مواجه شوند. موسسه اعتبار‌سنجی «فیچ» در گزارش اخیر خود به سیاست‌های پولی انقباضی که فدرال رزرو و ۱۹ بانک مرکزی دیگر اتخاذ کرده‌اند اشاره داشت و آن را از زمان رکود ۲۰۰۹ تاکنون بی‌سابقه دانست.

ترامپ اما اعلام کرد که پس از دیدار و گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت «اپل» به این نتیجه رسیده است که تعرفه‌های آتی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین که شامل اقلام الکترونیکی نیز خواهد شد، می‌تواند صدماتی را به کسب‌و‌کار اپل وارد آورد؛ درحالی‌که سامسونگ کره‌جنوبی از این قاعده مستثنی خواهد بود. از این‌رو ترامپ گفته است که این موضوع را بررسی می‌کند.