با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی، «دنیای اقتصاد» در «گام‌به‌گام با انتخابات اتاق بازرگانی»، به استقبال رقابت‌های نهمین دوره اتاق بازرگانی رفته و شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌ها را از محافل مختلف منتشر می‌کند.

   

  •   شنیده‌ها حاکی از ورود یک ائتلاف جدید به عرصه انتخابات اتاق بازرگانی تهران است. براساس شنیده‌ها، این گروه که با کنار هم قرار گرفتن برخی از فعالان دور پیش تشکیل خواهد شد، روز شنبه (‌امروز) اعلام موجودیت خواهد کرد. حمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق که در دوره قبلی انتخابات اتاق تهران در ائتلاف تحول‌خواهان فعالیت داشت درباره شکل‌گیری این ائتلاف جدید گفته است: روز شنبه جزئیات بیشتری از حضور جریان‌های فعال در انتخابات پیش رو در قالب یک ائتلاف جدید اعلام خواهد شد.
  •   بر این اساس به‌نظر می‌رسد در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی باید در انتظار شکل‌گیری موازنه جدیدی از حضور نیروها و ائتلاف‌های جدید در مقابل یکدیگر باشیم. حضور ائتلاف‌های جدید در این دوره از انتخابات درحالی محتمل به‌نظر می‌رسد که برخی کاندیداها بر انسجام و وحدت کاندیداها تاکید کرده و این پیشنهاد را مطرح کردند که یک لیست واحد و مشترک ۴۰ نفره با حضور اعضای ائتلاف‌های مختلف،‌ برای این دوره از انتخابات تشکیل شود.
  •   براساس شنیده‌ها تاکنون اعتراض‌ها و شکایت‌هایی درخصوص روند ثبت‌نام‌ها به هیات نظارت بر انتخابات رسیده است که مقرر شده به‌زودی نسبت به این اعتراض‌ها رسیدگی شود.