شماره روزنامه ۶۱۳۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازار پول و ارز - روزنامه شماره ۶۱۳۴

  • راهکارهای بهبود سیاست کنترل ترازنامه

    دنیای اقتصاد: حدود چهار‌سال از زمان اجرایی‌شدن سیاست کنترل مقداری ترازنامه به‌عنوان یک سیاست کلان احتیاطی (به‌دلیل عدم‌کارکرد نسبت کفایت سرمایه) و سیاست پولی انقباضی می‌گذرد. بررسی‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد طی این مدت رشد نقدینگی روند کاهشی قابل‌توجهی به خود گرفته ‌است. در این میان برخی اقتصاددانان معتقدند این کاهش رشد نقدینگی به‌خاطر کنترل ترازنامه بانک‌ها بوده‌ است و تداوم این سیاست را لازم می‌دانند، بااین‌حال راهکارهایی مانند اصلاح قوانین مالیاتی، اصلاح دستورالعمل سرمایه‌درگردش و تسهیل تامین مالی خارج از شبکه بانکی را نیز برای بهبود این سیاست پیشنهاد می‌دهند.
  • بایدها و نبایدهای «بریکس پی»

    دنیای اقتصاد: کشورهای بریکس از اوایل سال‌۲۰۱۹ فعالیت خود را برای ایجاد یک سیستم پرداخت جدید، آغاز کردند و در روزهای اخیر، به‌طور رسمی از نسخه جدید آزمایشی سیستم پرداخت خود با نام بریکس پی رونمایی کردند و در جریان بر‌گزاری مجمع تجاری بریکس که در مسکو برگزار شد نیز شرکت‌کنندگان توانستند نسخه آزمایشی این سیستم جدید را امتحان کنند.
  • مداخله رسمی در بازار ارز

    دنیای اقتصاد: مراجع اطلاع‏‏‌رسانی دولت در روز گذشته به‌صورت رسمی از مداخله بانک‏‏‌مرکزی در بازار غیررسمی ارز خبر دادند. سخنگوی دولت در تازه‏‏‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرد که بانک‏‏‌مرکزی در تلاش است تا ثبات را در بازار ارز به حداکثر برساند. این در حالی است که شاخص‏‏‌های ارزی در معاملات روز گذشته به روند افزایشی خود ادامه دادند.
  • سریال رکوردزنی فلز زرد

    دنیای اقتصاد: روز گذشته قیمت طلای جهانی به روند افزایشی خود ادامه داد و رکورد ۲۷۵۸ دلاری را لمس کرد. قیمت فلز زرد درحالی به اوج تاریخی خود می‌رسد که جهان با نااطمینانی سیاسی دست‏‏‌وپنجه نرم می‌کند و نشست بریکس نیز در حال برگزاری است. با این حال برخی از تحلیلگران هشدار دادند که با وجود رشد چشمگیر این فلز گرانبها، ‏‏‌ ممکن است به زودی شاهد اصلاح قیمت این دارایی باشیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر