شماره روزنامه ۶۱۲۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۱۲۴

  • نفت هند و گذار به انرژی‌های نو

    دنیای اقتصاد -حمید ملازاده: در حال‌حاضر جهان به‌سرعت به‌سوی کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر پیش‌می‌رود. کشورهای مختلف برای رسیدن به اهداف زیست‌محیطی و دستیابی به توسعه پایدار، سیاست‌های متفاوتی را درپیش گرفته‌‌‌‌‌اند. در این میان، هند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی، همزمان با تلاش برای گذار به انرژی‌های پاک، به‌دنبال افزایش تولید داخلی نفت است تا از فرصت‌های باقی‌مانده در بازار جهانی نفت حداکثر بهره‌‌‌‌‌برداری را داشته‌باشد. این کشور که رتبه سوم مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان را دارد، ۸۰‌درصد از نیاز نفتی خود را از طریق واردات تامین می‌کند. این حجم از وابستگی به واردات باعث‌شده تا دهلی‌نو به‌شدت تحت‌تاثیر نوسانات قیمت جهانی نفت قرار گیرد. علاوه‌بر این، افزایش بهای طلای‌سیاه و سایر سوخت‌های فسیلی به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیک مانند جنگ روسیه و اوکراین و تنش‌های خاورمیانه، فشارهای مالی زیادی به اقتصاد هند وارد کرده‌است.
  • توسعه سی‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی؛ مهم‌ترین برنامه‌های صنعت پالایش

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه شرایط کشور ایجاب می‌کند که از سیاست‌های غیرقیمتی برای کنترل و مدیریت مصرف سوخت بهره بگیریم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این دوره از مدیریت بر آن تاکید می‌کنیم، متنوع‌‌‌‌‌سازی سبد سوخت با استفاده از سی‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی است که همه ارکان پالایش و پخش برای انجام این موضوع بسیج می‌شوند.
  • اثرات مخرب گازهای گلخانه‏‏‏‏‌ای

    دنیای اقتصاد -پیمان قناعتی‌فرد: صنعت برق چین عامل اصلی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌‌‌ای از نوع SF۶ است که عمدتا به ‌‌‌‌‌منظور عایق‌‌‌‌‌سازی خطوط برق استفاده می‌شود. با استناد به مفاد ماده‌۴ موافقت‌نامه پاریس در سال‌۲۰۱۵، کشورها همسو با هدف حفظ گرمایش جهانی کمتر از ۲‌درجه سانتی‌گراد تا پایان قرن حاضر، موظف خواهند بود هر پنج سال ‌یک‌بار، «سند مشارکت معین ملی» خود را به‌‌‌‌‌روز و به دبیرخانه کنوانسیون جهانی تغییر اقلیم ارائه کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر