شماره روزنامه ۶۰۴۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۳۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۳۴

  • ۵‌ میلیارد دلار قرارداد نفتی با روس‌ها

    دنیای اقتصاد-گروه بازار نفت: وزیر نفت اعلام کرد در دولت سیزدهم ۵‌میلیارد دلار قرارداد نفتی با شرکت‌های بزرگ روس امضا شد که ۲۵۰‌هزار بشکه افزایش ظرفیت تولید نفت از محل امضای این قراردادها بوده‌است. علاوه‌بر این شرکت ملی نفت ایران در یک رویداد با حضور جواد اوجی و محسن خجسته‌مهر چندین قرارداد نفتی امضا کرد. بخشی ازاین قراردادها در حوزه طرح توسعه و بهره‌برداری میدان نفتی چنگوله و بند‌کرخه بود که با هدف تولید روزانه به ترتیب ۶۰ و ۱۸هزار بشکه نفت امضا شد.
  • تثبیت بهای نفت به‌رغم فصل تعطیلات

    دنیای‌اقتصاد – حمید ملازاده: بهای نفت روز دوشنبه ۱۷ژوئن ثابت ماند زیرا داده‌های اقتصادی متناقض از چین، امیدها برای افزایش تقاضا در فصل رانندگی تابستانی نیمکره‌شمالی را کاهش داد، درحالی‌که میزان فروش خرده‌‌‌‌‌‌‌فروشی چین به دلیل فرارسیدن تعطیلات بیشتر از حد انتظار بود، آمارهای اقتصادی چین در روز دوشنبه نشان‌داد که بهبود اقتصادی این کشور با مشکلاتی مواجه شده‌است. این داده‌ها پس از یک نظرسنجی در روز جمعه منتشر شد که نشان‌داد خوش‌بینی مصرف‌کنندگان آمریکایی کاهش‌یافته و در ماه ژوئن به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه اخیر رسیده‌است.
  • تجدید‌‌‌پذیر از نوع گازوئیل

    دنیای اقتصاد-پیمان قناعتی‌فرد: قیمت جهانی گازوئیل، برای چند هفته متوالی به دلیل تقاضای ضعیف و نقش استفاده فزاینده از حامل‌‌‌های انرژی تجدید‌‌‌پذیر، به‌‌‌ویژه دیزل، کاهش یافته است. سطح مصرف دیزل تجدیدپذیر می‌تواند منحنی مصرف نفت ایالات‌‌‌متحده را کاهشی کند. نرخ بهره‌‌‌برداری پالایشگاه در اروپا و آسیا به دلیل سطح پایین تقطیر، کاهش یافته است. به گزارش اویل‌‌‌پرایس، قیمت بنچمارک دیزل (شاخص قیمت گازوئیل) که در نوع خود شاخصی است برای طیفی از انواع سوخت، برای پنجمین هفته متوالی روند نزولی داشته است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر