پیگیری  مستمر اوضاع  توزیع  بنزین

 کرامت ویس کرمی در گفت‌‌‌‌‌وگو با «شانا» با بیان اینکه تعطیلات پیاپی و چند روزه هفته‌جاری‌‌‌‌‌ سبب ازدحام بیش از حد و ترافیک فوق‌‌‌‌‌سنگین خودروها در مبادی ورودی جاده‌‌‌‌‌های بین‌‌‌‌‌شهری و خروجی استان‌های شمالی شد، اعلام کرد: این‌‌‌‌‌ حجم از ترافیک که تنها در استان مازندران ۲۱‌میلیون سفر اعلام‌شده و بی‌‌‌‌‌شک استان گیلان نیز شرایط مشابهی داشته، کم‌‌‌‌‌سابقه بوده‌است. وی با یادآوری اینکه این حجم از تردد باعث رشد جهشی و کم‌‌‌‌‌سابقه مصرف بنزین در یک هفته پیاپی در استان‌های شمالی شد، تصریح کرد: این افزایش تردد موجب کندی حرکت و تاخیر حداقل ۵ برابری در تردد نفتکش‌های سوخت‌‌‌‌‌رسان در جاده‌‌‌‌‌های مواصلاتی و سبب تعطیلی مقطعی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت استان گیلان و غرب مازندران شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: تمهیدهای لازم برای تامین بنزین استان‌های شمالی با خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و نفتکش‌های سوخت‌‌‌‌‌رسان از استان‌های همجوار و غیرهمجوار اندیشیده شده‌است. ویس‌‌‌‌‌کرمی گفت: همکاران ما در همه بخش‌های تولید، نقل و انتقال‌‌‌‌‌ و توزیع فرآورده‌های نفتی به‌صورت شبانه‌‌‌‌‌روزی در عرصه سوخت‌‌‌‌‌رسانی فعال هستند و به‌صورت ویژه کار تامین و توزیع در استان‌های شمالی را پیگیری و نظارت می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر وزیر نفت نیز به‌‌‌‌‌طور مستمر وضع تامین و توزیع بنزین کشور و به‌ویژه استان‌های شمالی را پیگیری کرده‌است، افزود: نماینده‌‌‌‌‌  ویژه‌‌‌‌‌ از سوی ستاد وزارت نفت به استان‌های گیلان و غرب مازندران اعزام شده‌است.

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: توزیع بنزین از روز شنبه (۱۰شهریور) تا پنج‌شنبه (۱۵شهریور) به‌‌‌‌‌ترتیب ۱۴۲‌میلیون لیتر، ۱۳۷‌میلیون لیتر، ۱۳۲‌میلیون لیتر، ۱۴۰‌میلیون لیتر، ۱۲۴‌میلیون لیتر، ۱۳۶‌میلیون لیتر در روز بوده‌است. ویس‌‌‌‌‌کرمی گفت: با تدابیری مانند انتقال بنزین با خط لوله به انبار نفت رشت و انبار نفت ساری و تامین بنزین از استان‌های همجوار و غیرهمجوار، مانند قزوین، زنجان، همدان و حتی اصفهان، در تلاش برای تامین سوخت مورد‌نیاز مردم هستیم.