شماره روزنامه ۶۱۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۱۳۶

  • هوش مصنوعی در چالش برنامه‌ریزی

    دنیای اقتصاد: چندین ماه است که سند هوش مصنوعی ابلاغ شده و سازمان ملی آن نیز راه‌اندازی شده است، اما روند توسعه هوش مصنوعی همچنان در مرحله انتقادات و بازنگری باقی مانده است. از سوی دیگر، ریاست سازمان هوش مصنوعی نیز در ابهام قرار دارد؛ با وجودی که یک‌بار از انتصاب رئیس جدید این سازمان خبر داده شد اما وضعیت مسوول قبلی این نهاد هنوز مشخص نیست. با این حال و در شرایطی که سازمان هوش مصنوعی اساس‌نامه‌ای ندارد و انتقادات جدی به سند آن وارد است، مسوولان تدوین و اجرای سند هوش مصنوعی معتقدند که این سند در حال حاضر نیازی به بازنگری ندارد و تا سه سال آینده قابلیت اجرا دارد. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان باید نسبت به برنامه‌ریزی و سندنگاری برای حوزه هوش مصنوعی، پویا و هوشمندانه عمل کرد؛ چون در غیر این صورت در مسیر توسعه هوش مصنوعی با شکست مواجه خواهیم شد.
  • توهم هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی در تولید محتوا

    مهر: ابزار هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی برای تبدیل صوت به متن، جملاتی می‌سازد و به متن می‌افزاید که باعث ایجاد چالش جدیدی شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت اوپن‌ای‌آی ابزار رونویسی مبتنی بر هوش مصنوعی خود به نام ویسپر (Wisper) را با ادعای آنکه دقت و قدرتی معادل یک کاربر انسانی دارد، عرضه کرده است. اما ویسپر یک چالش اساسی دارد.
  • ناتوانی تلگرام در جلوگیری از ادامه نشت اطلاعات در هند

    مهر: تلگرام به دادگاهی در هند اعلام کرد نمی‌تواند تمام حساب‌های کاربری موجود در پلتفرمش را برای جست‌وجوی داده‌های افشا شده مشتریان شرکت بیمه «استارهلث» رصد کند. به گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرد فقط محتوای چالش‌برانگیزی که برچسب زده می‌شود را مسدود خواهد کرد.
  • رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

    دنیای اقتصاد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز‌(شنبه) با صدور حکمی، محمدمحسن صدر را به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران» منصوب کرد. ستار هاشمی در حکم خود خطاب به صدر آورده است: امید است با اتکال به خداوند متعال، رعایت اخلاق و تقوای الهی و در چارچوب قوانین و مقررات، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و قانون برنامه هفتم پیشرفت و با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم، ضمن تعامل لازم با مسوولان و سایر نهادها و سازمان‌ها در اجرای سیاست‌های دولت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در خدمت به مردم شریف ایران با سرلوحه قرار دادن محورهای پیوست ساعی و سرفراز باشید.
  • تکمیل ترکیب شورای ملی راهبری هوش مصنوعی

    ایسنا: ماده واحده «تکمیل ترکیب شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» به شرح زیر از سوی رئیس‌جمهوری برای اجرا به نهاد ریاست‌جمهوری، قوه‌قضائیه، سازمان صداوسیما، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌‌بنیان ریاست‌جمهوری، سازمان ملی هوش مصنوعی ابلاغ شد:
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

    ایسنا: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرچند وقت یک‌بار گزارشی از ضریب نفوذ اینترنت ثابت، سیار و تلفن همراه در کشور منتشر می‌کند و در گزارشی که اخیرا توسط این سازمان منتشر شده، وضعیت اینترنت ثابت و سیار و وضعیت شبکه ارتباطی کشور مورد بررسی واقع شده است.
  • رقابت فشرده انویدیا با اپل برای عنوان ارزشمندترین شرکت جهان

    ایسنا: داده‌های شرکت مالی LSEG نشان داد ارزش بازار سهام انویدیا، به ۳.۵۳ تریلیون دلار رسید که اندکی بالاتر از ۳.۵۲ تریلیون دلار ارزش بازار اپل بود.
  • لینکدین ۳۱۰ میلیون یورو جریمه شد

    مهر: کمیسیون حفاظت از داده ایرلند جریمه ۳۱۰ میلیون یورویی برای شرکت لینکدین، زیرمجموعه مایکروسافت، تعیین کرده است. رگولاتور ارشد حریم خصوصی اتحادیه اروپا شرکت لینکدین را به دلیل تبلیغات هدفمند ۳۱۰ میلیون یورو (۳۳۵میلیون دلار) جریمه کرده است. کمیسیون حفاظت از داده ایرلند (DPC)، رگولاتور حریم خصوصی بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی جهان است؛ زیرا دفتر آنها در اتحادیه اروپا در این کشور قرار دارد. مایکروسافت سال گذشته اعلام کرده بود انتظار می‌رود مسوولیت جریمه حدود ۴۲۵ میلیون دلاری را که رگولاتور ایرلندی برای لینکدین تعیین می‌کند، قبول کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر