شماره روزنامه ۶۱۳۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۳ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۱۳۳

  • سیم‌کارت‌های رند؛ کالاهای سرمایه‌ای

    دنیای اقتصاد: سیم‌کارت‌های رند با چنان قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شوند که حالا دیگر وارد بازار کالاهای سرمایه‌ای شده‌اند؛ این را یکی از فعالان بازار سیم‌کارت می‌گوید که در زمینه سیم‌کارت‌هایی با شماره رند فعالیت می‌کند. او معتقد است مردمی که برای جلوگیری از گزند کاهش ارزش سرمایه خود را به آب و آتش می‌زنند، اکنون به خرید سیم‌کارت‌های رند روی آورده‌اند؛ سیم‌کارت‌هایی که از کد و ارقام تکراری و ساده‌ای برخوردارند و درنتیجه آسان روی ذهن می‌نشینند.
  • هوش مصنوعی ۹۹ درصد استارت‌آپ‌ها را نابود می‌کند

    مهر: مدیر ارشد اجرایی یک شرکت فناوری چینی معتقد است هوش مصنوعی در حباب است و پس از ترکیدن آن یک درصد شرکت‌های فعلی فعال می‌مانند. به گفته او هوش مصنوعی ۱۰ تا ۳۰ سال دیگر مشاغل انسانی را می‌گیرد.
  • مسدودسازی دسترسی به سایت‌های فاقد احراز سن کاربران در استرالیا

    مهر: طبق پیش‌نویس قوانین جدید در استرالیا سایت‌های قمار آنلاین و محتوای بزرگسالان بدون احراز سن کاربران از نتایج جست‌وجو حذف می‌شوند. به نقل از گاردین، براساس پیش‌نویس قوانینی جدید در صنعت دیجیتال استرالیا، سایت‌های حاوی محتوای بزرگسالان احتمالا از نتایج جست‌وجو حذف و پیوند آنها به شبکه‌های اجتماعی مسدود شود؛ مگر آنکه سن کاربرانی که قصد دسترسی به محتوا را دارند، احراز کنند. ضمانت سنی برای دسترسی به محتوای بزرگسالان و قمار آنلاین بر توسعه فناوری احراز سن برای نوجوانانی که به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، تقدم دارد اما در برخی سایت‌ها مانند ایکس که میزبان چنین محتوایی نیز هستند نوعی همپوشانی وجود دارد.
  • رونمایی از تراشه اسنپ‌‌‌دراگون ۸ الیت با معماری جدید

    ایسنا: شرکت کوالکام از پردازنده مرکزی «اسنپ‌دراگون ۸ الیت» که تراشه‌‌‌ای برجسته با معماری جدید برای نسل جدید موبایل‌‌‌های پرچم‌دار است، رونمایی کرد. شرکت کوالکام یک تراشه جدید موسوم به «اسنپ‌دراگون ۸ الیت» با معماری اوریون برای تعبیه در گوشی‌‌‌های هوشمند پرچم‌دار معرفی کرد.
  • اپل در هوش مصنوعی بهترین خواهد بود

    ایسنا: تیم کوک ادعا می‌‌‌کند که اگرچه زمان زیادی صرف فناوری‌‌‌های جدید هوش مصنوعی اپل شده است، اما این قابلیت «بهترین» خواهد بود. به نقل از ایندیپندنت، شرکت اپل در اوایل سال جاری در جریان رویداد نرم‌افزاری خود، مجموعه‌‌‌ای از قابلیت‌‌‌های جدید را با نام هوش اپل (Apple Intelligence) فاش کرد.
  • حقوق گمرکی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ثابت ماند

    سیتنا: طبق لایحه بودجه سال آینده، حقوق گمرکی گوشی‌‌های تلفن همراه وارداتی بالای ششصد (۶۰۰) دلار، در رویه تجاری پانزده (۱۵ درصد) و در سایر رویه‌ها سی (۳۰ درصد) محاسبه و دریافت خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ واریز کند. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می‌شود.
  • رئیس‌جمهور پاسخ داد: بله، فیلترینگ رفع می‌شود

    ایسنا: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور درباره تحقق وعده رفع فیلترینگ گفت: «بله، بنده گفتم که در حال کار کردن روی این موضوع هستیم. مجلس، قوه‌قضائیه و وزارت ارتباطات در حال بحث و رایزنی هستند تا با یک نگاه مشترک و به دور از اختلاف موضوع فیلترینگ مرتفع شود.»  

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر