شماره روزنامه ۶۱۳۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۱۳۱

  • سرنوشت اتحادیه کسب‌ و کارهای اینترنتی بر سر دوراهی 

    دنیای اقتصاد: بالاخره و امروز دومین انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پس از سه سال تعویق و سنگ‌اندازی برگزار می‌شود. این انتخابات این‌بار با خطر به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کننده‌ها و حواشی رد صلاحیت دست‌وپنجه نرم می‌کند و در این شرایط فعالان اکوسیستم اقتصاد دیجیتال به‌خصوص برخی از کاندیداها اهمیت حضور پرشور کسب‌وکار در انتخابات را تا جایی می‌دانند که معتقدند در غیر این صورت باید خبر تهدید انحلال اتحادیه به گوش کسب‌و‌کارها برسد. به گفته آنها شروع به کار مجدد اتحادیه در انتقال صدا و دغدغه‌های بخش خصوصی به حاکمیت تاثیرگذار است و اگر تعداد اعضای شرکت‌کننده در انتخابات به حد نصاب نرسد، تمام کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ این حوزه بیشتر از قبل متضرر خواهند شد.
  • حضور بزرگان تکنولوژی در لاس‌وگاس برای رونمایی از فناوری‌های سلامت

    ایسنا: نمایشگاه فناوری‌های مراقبت بهداشتی که در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، میزبان نام‌های بزرگ فناوری خواهد بود. انویدیا (Nvidia)، گوگل (Google)، مایکروسافت (Microsoft) و ده‌ها شرکت فناوری دیگر به لاس‌وگاس می‌روند تا فناوری‌های هوش مصنوعی را به نمایش بگذارند که به گفته آنها در وقت ارزشمند پزشکان و پرستاران صرفه‌جویی می‌کنند.
  • ممنوعیت‌ واردات گوشی آی‌فون غیرمنطقی است

    سیتنا: نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: «ممنوعیت‌ واردات گوشی آی‌فون غیرمنطقی است و سیاستگذاری نادرست در این زمینه باعث محرومیت مصرف‌‌کنندگان از آخرین تکنولوژی‌ها شده است و بسیاری از مردم در تماس با ما خواهان لغو ممنوعیت واردات گوشی آی‌فون هستند.»
  • بررسی طرح نظام‌بخشی فضای مجازی در مجلس

    سیتنا: از آنجا که بر اساس دستور جلسات کمیسیون‌های مجلس قرار است امروز (۳۰مهر ماه) پیش‌نویس طرح جدیدی به نام «نظام‌بخشی فضای مجازی» در کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس به ریاست حمید رسایی بررسی شود، تنی چند از نمایندگان مجلس، حضور موثر مجلس در این حوزه برای سامان‌دهی فضای مجازی و رسانه را گامی رو به جلو دانستند که می‌تواند به نفع مردم، جامعه هدف و اصحاب رسانه باشد.
  • داده‌های کاربران ایکس خوراک هوش مصنوعی می‌شود

    مهر: شبکه اجتماعی ایکس قوانین سرویس و حریم خصوصی خود را به‌روزرسانی کرده است این به‌روزرسانی به طرف‌های ثالث اجازه می‌دهد سیستم‌های هوش مصنوعی خود را براساس پست‌های کاربران آموزش دهند.
  • کاربران؛ کلافه از زودتمام شدن شارژ آی‌فون ۱۶

    مهر: سری آی‌فون ۱۶ با چالش عمر باتری روبه‌رو است. کاربران گله دارند که شارژ دستگاه‌هایشان حتی هنگامی که به حال خود رها شده‌اند نیز به سرعت تمام می‌شود. پیش از این کاربران آی‌فون ۱۶ پرو با اختلال فریز شدن نمایشگر روبه‌رو بودند. کاربران آی‌فون ۱۶ از چالش‌های کاهش شارژ در شبکه اجتماعی ردیت و انجمن‌های پشتیبانی اپل به این موضوع اشاره کرده‌اند. به نظر می‌رسد iOS اپل دلیل اصلی این اختلالات است. بنابراین ممکن است ارتقا به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل چالش را برطرف کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر