شماره روزنامه ۶۱۲۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۷ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۱۲۷

  • سایه بی‌عدالتی دیجیتالی بر سر کودکان ایرانی

    دنیای اقتصاد: نخستین بار کرونا بود که نیاز کودکان به استفاده از محصولات دیجیتالی هوشمند مانند گوشی تلفن همراه و تبلت را به امری ضروری تبدیل کرد. کودکانی که تحصیل آنها به زیست آنلاین گره خورده بود، باید بعد جدیدی از آموزش را در برنامه روزانه خود می‌گنجاندند؛ اتفاقی که در دنیا مسیر آموزش را تغییر داد و وسایل الکترونیکی را وارد زندگی کودکانی کرد که کمتر از ۱۵ سال سن داشتند.
  • هوش مصنوعی ادوبی صنعت سینما را از بین می‌برد

    مهر: شرکت ادوبی از توزیع مدل هوش مصنوعی خود که قادر به تولید ویدئو از متن است، خبر داد. به گزارش رویترز، به این ترتیب ادوبی نیز به جمع شرکت‌هایی پیوست که سعی دارند با استفاده از هوش مصنوعی مولد صنعت فیلم و تلویزیون را متحول و شاید حتی نابود کنند.
  • رشد صادرات فناوری کره جنوبی کند شد

    ایسنا: روند صادرات محصولات فناوری کره‌جنوبی برای دومین ماه متوالی کند شد که نشان می‌دهد تقاضای جهانی ممکن است به اوج خود برسد. وزارت بازرگانی کره‌جنوبی، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد صادرات که عمدتا مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است، در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۲۴ درصد رشد کرد و در مقایسه با رشد ۲۸.۵ درصدی در ماه اوت، کاهش یافت. ارسال محموله‌های تراشه حافظه DRAM که پرسودترین محصول کره جنوبی است، ۵۷.۱ درصد افزایش یافت که ضعیف‌ترین رشد از دسامبر سال گذشته بود. قیمت تراشه حافظه DRAM و Nand، در ماه گذشته کاهش یافت.
  • پیش‌نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی نهایی شد

    ایسنا: پیش‌نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد راهبردی فضای مجازی، نهایی و جهت تصویب تحویل مرکز ملی فضای مجازی شد. پیش‌نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد اقدامات کلان «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف سامان‌دهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.
  • محدودیت صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی آمریکا

    ایسنا: مقامات آمریکایی سرگرم بررسی محدود کردن فروش تراشه‌های هوش مصنوعی ساخت انویدیا و شرکت‌های دیگر خود به برخی از کشورها هستند. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است که آمریکا روی کشورهای خلیج‌فارس متمرکز است و این رویکرد جدید سقفی برای مجوز صادرات به بعضی از کشورها در جهت امنیت ملی تعیین می‌کند.
  • مدل هوش مصنوعی جدید برای تولید ویدئو با وضوح بالا

    ایسنا: مدل هوش مصنوعی جدید پژوهشگران چینی که می‌تواند ویدئوهایی را با وضوح بالا تولید کند، در قالب یک نرم‌افزار منبع‌باز در دسترس قرار گرفته است.
  • محصولات مایکروسافت همچنان در خطر آسیب‌پذیری سایبری

    ایسنا: با وجود انتشار اصلاحیه‌های امنیتی ماهانه، مهاجمان سایبری همچنان با استفاده از شش گروه از نقاط ضعف موجود در محصولات مختلف مایکروسافت، سپرهای امنیتی را دور می‌زنند. اگرچه مجموعه اصلاحیه‌های امنیتی مایکروسافت انواع مختلف آسیب‌پذیری‌ها از جمله اجرای از راه دور کد، افزایش سطح دسترسی، افشای اطلاعات، منع سرویس، دور زدن‌ سازو‌کارهای امنیتی و جعل را ترمیم می‌کنند، اما مهاجمان سایبری همچنان با استفاده از این شش گروه آسیب‌پذیری به اهداف خود در سراسر دنیا نفوذ می‌کنند. براساس اعلام مرکز مدیریت راهبردی افتا، سه مورد از آسیب‌پذیری‌های ماه اکتبر، بحرانی گزارش شده است که همگی از نوع «اجرای کد از راه دور» هستند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر