شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۹۶

  • چطور پیام‌رسان‌های رمزنگاری شده جهان را فتح کردند؟

    دنياي اقتصاد: برای آمریکایی‌ها صادرات سلاح بدون مجوز غیرقانونی است. پس نمی‌توان یک موشک بالستیک فدرال اکسپرس را به اروپا یا یک ناوچه را به آسیا ارسال کرد. با این حال در دهه ۱۹۹۰ کنترل‌های پیچیده صادرات تسلیحات این کشور چیزی غیرعادی‌تر را هم پوشش می‌داد: نرم‌افزار رمزنگاری که می‌توانست پیام‌ها را برای هر کسی به غیر از گیرندگان مورد نظر غیرقابل خواندن کند. زمانی که برنامه‌نویسان آمریکایی ابزارهایی ساختند که می‌توانستند یک پیام جدید یا یک ایمیل را رمزگذاری کنند، دولت آنها را به عنوان دلالان غیرقانونی اسلحه مورد تحقیق و بررسی قرار داد.
  • آمریکا به دنبال توسعه وی‌پی‌ان‌ها در ایران و روسیه

    سیتنا: مقامات کاخ سفید در جلسه‌ای با نمایندگان شرکت‌های آمازون، آلفابت، مایکروسافت و کلا‌دفلر خواستار افزایش پهنای باند دیجیتال از سوی آنها برای توسعه وی‌پی‌ان‌ها در ایران و روسیه با استفاده از بودجه اختصاص‌یافته از سوی دولت فدرال شدند. به نقل از خبرگزاری رویترز، در این جلسه که روز پنج‌شنبه برگزار شد، نمایندگان شرکت‌های عمده فناوری از جمله آمازون، آلفابت، مایکروسافت و کلادفلر حضور داشتند.
  • آمریکا جلوی رشوه دادن گوگل به تولیدکنندگان موبایل را می‌گیرد

    مهر: وزارت دادگستری آمریکا اقداماتی که گوگل برای احیای رقابت انجام می‌دهد را در ماه دسامبر ۲۰۲۴ اعلام می‌کند. به نقل از رویترز، این در حالی است که چندی قبل قاضی دادگاهی در آمریکا اعلام کرد این غول فناوری به‌طور غیرقانونی بازار را به انحصار خود درآورده است.
  • نخستین معاهده بین‌المللی الزام‌آور هوش مصنوعی امضا شد

    مهر: به گفته سازمان حقوق بشر شورای اروپا، نخستین معاهده بین‌المللی الزام‌آور هوش مصنوعی توسط کشورهایی از جمله اعضای اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس امضا شد. به نقل از رویترز، این کشورها قبلا درباره معاهده مذاکراتی انجام داده بودند.
  • ارسال پیام از واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر در آینده

    ایسنا: شرکت «متا» به زودی به کاربران در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد از واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر، پیام ارسال کنند. این تغییر که برای کاربران پیام‌رسان‌های شرکت «متا» شامل واتس‌اپ و مسنجر در اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت، گزینه‌های جدیدی را برای قرار دادن پیام‌های مسنجر و واتس‌اپ در یک صندوق ورودی با چت‌های شخص ثالث یا جدا نگه داشتن آنها معرفی می‌کند.
  • درخواست اصلاح سند ملی هوش مصنوعی

    ایرنا: رئیس انجمن هوش مصنوعی ایران گفت: بازبینی و اصلاح سند ملی هوش مصنوعی ضروری است، چرا که نگاشت نهادی و وظیفه سازمان‌های مختلف در این سند به شکل مشخص، تعیین نشده است و باید این موضوع برای تحقق اهداف سند بهتر تبیین شود. محمد‌هادی زاهدی در ادامه مطرح کرد: «وقتی کلیات سند تصویب و اعلام شد؛ امیدوار بودیم سند بازنگری و بعد ابلاغ شود، ولی تیرماه بدون بازنگری ابلاغ شد. اکنون هم امیدواریم این سند در کوتاه‌ترین زمان امکان اصلاح و بازنگری داشته باشد.»
  • محدودیت جدید یوتیوب برای نوجوانان

    سیتنا: طبق اعلام شبکه اجتماعی یوتیوب، کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله همچنان مانند سابق می‌توانند محتوای مرتبط با تناسب اندام را جست‌وجو و مشاهده کنند، اما بر اساس الگوریتم جدید این شبکه اجتماعی، به تماشای مکرر ویدئوهای مشابه تشویق نخواهند شد. شبکه اجتماعی یوتیوب اعلام کرده است که در تلاش برای حفظ سلامت روان در نوجوانان، پیشنهاد ویدئوی مربوط به تناسب اندام را برای آنها محدود خواهد کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر