شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۸۹

  • پرداخت‌یارها زیر تیغ رگولاتور

    دنیای اقتصاد: تقریبا یک سال است که شرکت‌های پرداخت‌یار در تمدید مجوز مشکل دارند و بانک مرکزی در ماه‌های اخیر نیز شیوه‌نامه رسیدگی به تخلفات این شرکت‌ها را ابلاغ کرده که با انتقادات و مخالفت جدی فعالان این صنعت و اعتراض انجمن شرکت‌های پرداخت الکترونیکی مواجه شده است. به اعتقاد بازیگران این حوزه رگولاتور با ابلاغ این شیوه‌نامه و تداوم بلاتکلیفی پرداخت‌یارها برای تمدید مجوز عملا از ابزار نظارت به جای توسعه این صنعت برای محدودیت و حذف آن استفاده می‌کند. به عبارت دیگر به گفته آنها رویکرد حاکم در رگولاتوری پرداخت‌یارها به سمت رشد و توسعه نیست.
  • بازداشت دوروف تمدید شد

    مهر: حکم بازداشت بنیان‌گذار تلگرام در فرانسه در حالی تمدید شده که برخی ادعاها حاکی از این است که پشت پرده این دستگیری اسرائیل است. نشریه گاردین در خبری اعلام کرد که مقامات قضایی فرانسه بازداشت پاول دوروف را تمدید کرده‌اند. او شنبه شب در فرودگاهی در نزدیکی پاریس دستگیر شده بود و به گفته یک منبع آگاه دیشب قاضی تحقیق که این پرونده را بررسی می‌کند، حکم بازداشت وی را تمدید کرد. بازداشت اولیه برای بازجویی ممکن است تا حداکثر ۹۶ ساعت طول بکشد. پس از پایان یافتن مدت زمان بازداشت، قاضی می‌تواند درباره آزادی او یا وارد کردن اتهامات و تمدید بازداشت دوروف تصمیم بگیرد.
  • بیانیه تلگرام درباره دستگیری پاول دوروف

    مهر: تلگرام در بیانیه‌ای درباره دستگیری پاول دوروف در فرانسه اعلام کرد که مسوول دانستن مالک پلتفرم درباره محتوایی که کاربران در آن منتشر می‌کنند غیرمعقولانه است. به نقل از انگجت، در متن بیانیه مذکور آمده است: «تلگرام از قوانین اتحادیه اروپا از جمله قانون سرویس‌های دیجیتال پیروی می‌کند و سیستم نظارت بر محتوای آن مبتنی بر استانداردهای صنعت و به‌طور مداوم در حال ارتقا است.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر