شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۲ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۸۲

  • ادعای شرکت‌های تکنولوژی درباره فعالیت سایبری ایران علیه انتخابات آمریکا

    دنیای اقتصاد: با گسترش نفوذ فضای مجازی به مناسبات مختلف زندگی روزمره، چندان جای تعجبی ندارد که در برهه‌های حساسی مانند انتخابات، شبکه‌های اجتماعی و حملات سایبری به عنوان ابزارهایی برای تقابل رویکردها، دیدگاه‌ها و حتی دشمنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.
  • ضریب نفوذ پهن‌باند سیار زیاد شد، ثابت کم

    سیتنا: آخرین گزارش رگولاتوری از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ضریب نفوذ پهن‌باند سیار با رشد ۶.۳۱ درصدی از ۱۳۲ عبور کرده، ولی ضریب نفوذ پهن‌باند ثابت با کاهش ۰.۷۷ درصدی به ۱۲.۹۵ رسیده است. طبق این گزارش در حال حاضر مشترک تلفن همراه به ۱۵۲ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۲۰۹ نفر رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ حدود ۳.۴ درصد رشد داشته است.
  • سقوط ارزش ترامپ‌مدیا

    ایسنا: ارزش سهام شرکت «ترامپ‌مدیا» به دنبال نتایج ضعیف سه ماهه و بازگشت نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا به شبکه اجتماعی «ایکس»، روز چهارشنبه سقوط کرد و نزدیک به پایین‌ترین حد خود ایستاد. کاهش برتری ترامپ در نظرسنجی‌ها و تاثیر فضای انتخاباتی بر بازارها در هفته‌های اخیر، به سهام شرکت فناوری و رسانه‌ای «ترامپ‌مدیا» ضربه زده است.
  • آخرین وضعیت قانون حفاظت از کودکان در فضای مجازی در کالیفرنیا

    مهر: دادگاه تجدیدنظری در آمریکا بخشی از حکم ممنوعیت قانونی در کالیفرنیا را برای محافظت از کودکان مقابل محتوای آنلاین که ممکن است از نظر روحی یا جسمی به آنها آسیب برساند، دست نخورده باقی گذاشت. به نقل از رویترز، دادگاه تجدیدنظر در سن‌فرانسیسکو اعلام کرد «نت چویس» (یک گروه تجاری متشکل از شرکت‌های تجاری آنلاین) نشان داده با توجه به قانون اساسی آمریکا، قانون «طراحی متناسب با سن» ایالت کالیفرنیا آزادی‌بیان افراد را نقض می‌کند.
  • هوش مصنوعی تومور مغزی را به جای پزشکان رصد می‌کند

    مهر: گروهی از محققان ایرانی روشی برای رصد تومور مغزی با کمک هوش مصنوعی به کار گرفته‌اند که رابطه بین مناطق تومور و احتمال زنده ماندن افراد را نشان می‌دهد. در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در تشخیص پزشکی و روش‌های درمانی ایجاد شده است.
  • نگرانی‌ها از هوش مصنوعی ایلان ماسک جدی شد

    سیتنا: نسخه جدید روبات چت گروک ۲ (Grok ۲) که اخیرا در دسترس کاربران قرار گرفت، برخلاف دیگر ابزارهای هوش مصنوعی قادر به تولید تصاویر نامناسب و گاه توهین‌آمیز است که این موضوع نگرانی‌های جدی را در مورد سوءاستفاده از این فناوری و انتشار اطلاعات نادرست ایجاد کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر