شماره روزنامه ۶۰۳۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۵ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۰۵

  • بازار موبایل همچنان بی‌ثبات است 

    دنیای اقتصاد: در سومین هفته از اردیبهشت ماه نیز مسوولان همچنان درباره تولید داخلی موبایل صحبت می‌کنند؛ وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از الزام تولیدکنندگان به تولید محصولات قابل رقابت با نمونه‌های خارجی می‌گوید. از طرف دیگر فعالان بازار از واردکنندگان گرفته تا فروشندگان موبایل دیدگاه‌های متفاوتی به وضعیت فعلی عرضه، تقاضا و تغییرات قیمتی در بازار دارند.
  • از آی‌پدهای جدید تا تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی

    ایسنا: رویداد Let Loose اپل سه‌شنبه شب برگزار شد و این شرکت از جدیدترین محصولات و نوآوری‌های خود رونمایی کرد که بارزترین آنها آی‌پد‌پرو با تراشه جدید M۴ و قلم اپل و صفحه‌کلید جادویی بود. همچنین یک آی‌پد‌ایر ارتقا یافته در دو اندازه ۱۱ و ۱۳ اینچی هم معرفی شد. برخی به‌روزرسانی‌های لوازم جانبی نیز در این رویداد معرفی شد که با توجه به اینکه قلم اپل در تصویر تیزر این رویداد برجسته بود، چندان غافلگیرانه نبود.
  • مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هوآوی باطل شد

    ایسنا: آمریکا مجوزهایی را که به شرکت‌هایی شامل اینتل و کوالکام اجازه می‌داد تراشه‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌ها را به شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هوآوی صادر کنند، باطل کرد. منابع آگاه اظهار کردند بعضی از شرکت‌ها روز سه‌شنبه مطلع شدند که مجوزشان باطل شده است. وزارت بازرگانی آمریکا تایید کرد که تعدادی از مجوزهای صادرات را باطل کرده، اما از شرکت‌هایی که مجوزشان لغو شده است، نام نبرد.
  • تیک‌تاک در مقابل کاخ‌سفید قد‌ علم کرد

    تیک‌تاک و شرکت مادر آن، بایت‌دنس، در دادگاه فدرال آمریکا شکایتی ثبت کرده‌اند تا جلوی اجرای قانون فروش یا مسدودسازی این اپ را بگیرند. به گزارش رویترز، این شرکت‌ها مدعی شده‌اند که این قانون، قانون اساسی این کشور را درباره آزادی‌بیان نقض می‌کند. در این شکایت ذکر شده است که فرآیند واگذاری نه از لحاظ فناوری و نه از لحاظ حقوقی به سادگی امکان‌پذیر نیست. کاخ سفید اعلام کرد به دلایل امنیتی خواهان پایان مالکیت چین بر این اپ و نه ممنوعیت تیک‌تاک است.
  • آمازون وارد بازار مخابرات جهانی شد

    ایسنا: شرکت تلفونیکای آلمان یک میلیون مشترک شبکه نسل پنجم خود را در اواخر ماه میلادی جاری به فضای ابری شرکت خدمات وب آمازون (AWS) منتقل خواهد کرد. این یک اقدام متهورانه از سوی فروشگاه اینترنتی آمازون برای ورود به بازار مخابرات جهانی است. هر چند بعضی از شبکه‌های مخابراتی، فناوری اطلاعات و سایر فعالیت‌های غیراصلی خود را به فضای ابری عمومی منتقل کرده‌اند، زیرمجموعه گروه اسپانیایی تلفونیکا در آلمان، نخستین اپراتوری در جهان است که شبکه اصلی خود را به یک فضای ابری عمومی منتقل می‌کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر