شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۴۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۴۶

  • رتبه پایین ایران در پذیرش هوش مصنوعی

    دنیای اقتصاد -گروه بازار دیجیتال: موج فراگیر ابزارهای هوش مصنوعی مولد می‌تواند سرآغاز یک انقلاب نسلی در حوزه فناوری باشد. گواه این جریان آمارها و بررسی‌هایی هستند که اخیرا انجام شده‌اند و نشان می‌دهند بیش از نیمی از کارمندان شرکت‌های فناوری اعتقاد دارند فشار مدیران برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در محل کار آنها شدت گرفته است. با این حال، ۸۶ درصد از شرکت‌ها در جهان هنوز آمادگی به‌کارگیری هوش مصنوعی را ندارند.
  • ارزش تراشه‌ساز آمریکایی با کل بازار سهام چین برابر شد

    ایسنا: استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری بانک آمریکا اعلام کرد شرکت انویدیا (Nvidia) اکنون به اندازه کل بازار سهام چین ارزش دارد.
  • ارائه بسته‌های جبرانی به کسب‌وکارهای فعال

    ایرنا: ۲۱ بهمن ماه دسترسی به ایتا با اختلال روبه‌رو بود. به دنبال این اختلالات، امکان ارسال پیام در ایتا وجود نداشت. البته مدیران این پیام‌رسان اعلام کردند که مشکل فنی پیام‌رسان ایتا پس از مدتی اختلال حل شده است. این نخستین‌بار نیست که ایتا با اختلالات جدی و طولانی‌مدت مواجه می‌شود. مسوولان این پیام‌رسان داخلی در اطلاعیه‌ای اعلام کردند: به دلیل اشکال فنی در برخی سرویس‌ها، هم‌اکنون ارتباط کاربران با اختلال و قطعی مواجه است. کارشناسان فنی در حال تلاش برای رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. بدین‌وسیله بابت این اختلال در خدمت‌رسانی از حضور همه کاربران عزیز صمیمانه پوزش می‌طلبیم.
  • اینستاگرام و تردز محتوای سیاسی را ترویج نمی‌‌دهند

    مهر: متا پلتفرمز از این پس محتوای سیاسی را به کاربران اینستاگرام یا تردز (اپ وابسته به اینستاگرام و مشابه ایکس) پیشنهاد نمی‌کند.
  • مدیرعامل موزیلا از سمت خود کناره‌گیری کرد

    شرکت موزیلا که مرورگر متن‌باز فایرفاکس را مدیریت می‌کند، رسما کناره‌گیری میچل بیکر از سمت مدیرعاملی را اعلام کرد. او اکنون روی هوش مصنوعی و ایمنی اینترنت تمرکز خواهد کرد. حالا لورا چمبرز، یکی از اعضای هیات‌مدیره موزیلا و کارآفرین باتجربه PayPal و Airbnb به عنوان مدیرعامل موقت موزیلا انتخاب شده است. بیکر که یکی از پیشگامان سیلیکون‌ولی و همچنین از بنیان‌گذاران پروژه موزیلا است، در بیانیه این شرکت توضیح می‌دهد که به تصمیم خودش کناره‌گیری کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر