شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۳۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۳۱

  • مهمان دائمی اینترنت

    دنیای اقتصاد: روز گذشته یک‌بار دیگر کاربران اختلالی نسبتا فراگیر را در شبکه اینترنتی تجربه کردند که در ساعات میانی روز شدت گرفت. بعضی کاربران روز جمعه هم از اختلال و بالا رفتن میزان تاخیر در اتصال خبر داده بودند. این اختلالات اگرچه تکراری است، اما در روزهایی که شهروندان نسبت به افزایش تعرفه اینترنت - آن هم با هدف توسعه و بهبود شبکه- گلایه دارند، فشار مضاعفی خواهد بود.
  • قطعی سراسری اینترنت پاکستان

    ایسنا: روز شنبه خدمات اینترنتی در پاکستان پس از ساعت‌ها اختلال، به حال عادی برگشت. سازمان مخابرات پاکستان در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد اختلال اخیر در خدمات اینترنتی ناشی از یک نقص فنی بوده که به سرعت حل شد و خدمات اینترنتی در سطح ملی به‌طور کامل احیا شده است.
  • وداع هوآوی با اندروید

    ایسنا: شرکت هوآوی تکنولوژی چین برای تقویت اکوسیستم نرم‌افزاری خود، در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل بومی هارمونی‌(HarmonyOS) از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی نخواهد کرد. در بیانیه هوآوی آمده است: این شرکت قصد دارد یک نسخه توسعه‌دهنده سیستم‌عامل هارمونی را در سه ماهه دوم امسال عرضه کند و پس از آن نسخه تجاری کامل در سه‌ماهه چهارم عرضه خواهد شد. پس از اینکه تحریم‌های آمریکا، باعث شد هوآوی دسترسی به حمایت فنی گوگل برای سیستم‌عامل موبایل اندروید را از دست بدهد، این شرکت چینی نخستین‌بار سیستم عامل هارمونی اختصاصی خود را در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد و آماده شد تا یک سال بعد آن را در بعضی از تلفن‌های هوشمند خود به‌کار ببرد.
  • دستورالعمل حفاظت از داده‌های مردم منتشر شد

    مهر: مصوبه شورای عالی فضای مجازی درخصوص دستورالعمل اجرایی بهبود حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع‌آوری پردازش و نگهداری اطلاعات کاربران در سامانه‌ها و سکوهای فضای مجازی ابلاغ شد. جزئیات این دستورالعمل در سایت شورای عالی فضای مجازی منتشر شده است که در ابتدای آن تاکید شده همه ارائه‌دهندگان خدمات از طریق سامانه‌ها و سکوهای فضای مجازی موظف هستند حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ از آن پیروی کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر