شماره روزنامه ۶۰۲۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۲۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۲۴

  • توفان هوش مصنوعی در آموزش و پرورش

    دنیای اقتصاد: همزمان با بازگشت دانش‌آموزان و دانشجویان به کلاس‌های درس و سالن‌های کنفرانس در سال جدید میلادی، یک بار دیگر این موضوع در ذهن تداعی می‌شود که در دهه‌های اخیر آموزش چقدر کم تغییر کرده است.
  • راه‌اندازی فروشگاه برنامه برای نسخه‌های سفارشی چت‌ جی‌پی‌تی

    سیتنا: شرکت چت‌‌جی‌پی‌تی اوپن ای‌آی‌ برای کاربران خدمات اشتراک ممتاز خود، یک فروشگاه برنامه [اپ استور] راه‌اندازی کرده است تا کاربران بتوانند نسخه‌های سفارشی‌شده روبات‌‌ چت هوش مصنوعی را پیدا و از آنها استفاده کنند.
  • اپلیکیشن جدید بنیان‌گذاران اینستاگرام تعطیل شد

    مهر: اپلیکیشن اخباری که بنیان‌گذاران اینستاگرام ابداع کرده بودند به یک سال نرسیده زمین خورد و قرار است تعطیل شود. به گزارش انگجت، آرتیفکت (Artifact) اپلیکیشن اخبار پرسر و صدایی که کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیان‌گذاران سابق اینستاگرام تاسیس کرده بودند کمتر از یک سال پس از راه‌اندازی، اکنون تعطیل می‌شود.
  • کشف راه جدید هکرها برای نفوذ به حساب‌های گوگل

    ایسنا: محققان امنیتی، راهی را کشف کرده‌اند که به مجرمان سایبری اجازه می‌دهد بدون نیاز به رمز عبور، به حساب‌های گوگل افراد دسترسی پیدا کنند.
  • اپل به خاطر سرقت اختراع محکوم شد

    مهر: اپل در دادگاه تجدیدنظری که پیرامون رسیدگی به شکایت شرکت ماسیمو از اپل درباره حق امتیاز حسگر اکسیمتر به کار رفته در اپل‌واچ برگزار شده بود، محکوم شد.
  • قانون یکپارچه‌سازی داده و اطلاعات ملی در انتظار اجرا

    مهر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که طرح یکپارچه‌سازی داده و اطلاعات ملی (طرح دوام) سال گذشته ابلاغ شده و درحال حاضر باید منتظر اجرای آن باشیم. رضا تقی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای هک‌های اخیر در جایگاه‌های سوخت و اسنپ‌فود و در خصوص آخرین وضعیت طرح دوام در خصوص حفاظت از اطلاعات گفت: «طرح یکپارچه‌سازی داده و اطلاعات ملی با عنوان طرح دوام با هدف ارائه خدمات منسجم به مردم تصویب و تبدیل به قانون و ابلاغ شد.»
  • ارسال نخستین پیامک اسپیس ایکس با قابلیت Direct to Cell

    اسپیس ایکس از ماهواره‌های استارلینک جدید با قابلیت Direct to Cell استفاده کرد و برای نخستین‌بار با کمک آنها پیامک فرستاد. این دستاورد در ۸ ژانویه و ۶ روز پس از آن به دست آمد که ماهواره‌های اینترنتی استارلینک همراه یک موشک فالکون ۹ از مقر فضایی وندر برگ در کالیفرنیا به مدار زمینی پرتاب شدند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر