شماره روزنامه ۵۹۸۹
|

  • اثر تورمی در کمین تاکسی‏‏‌های اینترنتی؟

    دنیای اقتصاد: کمتر از دو ماه از حذف گزینه «عجله دارم »در تاکسی‌‌‌های اینترنتی می‌‌‌گذرد که در آخرین هفته از اولین ماه سال جدید، اخباری درباره اعلام رسمی حذف سهمیه بنزین تاکسی‌‌‌های اینترنتی و نظارت سازمان تعزیرات بر گزینه «توقف در مسیر» و پیشنهاد کاهش کمیسیون منتشر شده است.
  • فرار سرمایه‌گذاران خطرپذیر از اژدهای سرخ

    دنیای اقتصاد: در زمانی نه چندان دور برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تکنولوژی چینی چندان عجیب و دور از ذهن نبود که در جست‌وجوی سرمایه‌گذاران آمریکا دسته‌دسته به سیلیکون‌ولی بروند و فعالیت‌هایشان را معرفی کنند. همان سرمایه‌گذاران آمریکایی هم در آن زمان از دیدار بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های چینی خوشحال و راضی بودند. چون احتمالا برای بسیاری از این سرمایه‌گذاران، چین مقصد بعدی سرمایه‌گذاری استارت‌آپی و کشوری پیشرو در این زمینه به نظر می‌رسید. این دیدگاه اما در ماه‌های اخیر به کلی تغییر کرده است؛ تا جایی که بسیاری از سرمایه‌گذاران آمریکایی، بازار استارت‌آپ‌های چین را بیشتر شبیه به یک میدان مین تصور می‌کنند.
  • دومین خروج بزرگ بنیانگذاران رقم می‌خورد؟

    دنیای‌اقتصاد: در نیمه هفته گذشته خبر خرید دیجی‌‌‌کالا توسط همراه اول در شبکه‌‌‌های اجتماعی دست به دست شد و واکنش‌‌‌های مختلفی را هم در پی داشت. در برخی از این گمانه‌‌‌زنی‌‌‌ها حتی مطرح شد که همراه اول به زودی با خرید سهام سرآوا و بنیان‌گذاران دیجی‌‌‌کالا، به بزرگ‌ترین سهامدار این غول تجارت الکترونیکی کشور تبدیل می‌شود. با این همه آنچه واضح بود، عدم‌قطعیت و نهایی نشدن فرآیند این واگذاری سهام بود.
  • ارائه یک پلتفرم بانکداری دیجیتال برای کسب‌وکارها

    دنیای‌اقتصاد: شرکت توسن از ارائه پلتفرم جدیدی در حوزه بانکداری دیجیتال با همکاری یکی از شرکای تجاری خود خبر داده که قرار است پاسخگوی نیازهای کسب و کارهای کوچک و متوسط باشد. انتظار می‌رود که این پلتفرم با نام فوربیکس از تابستان سال‌جاری در دسترس قرار بگیرد و با رویکرد توسعه بانکداری شرکتی و ارائه ابزارهای نوین به فعالیت ادامه دهد.
  • احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

    دنیای‌اقتصاد: روز چهارشنبه گذشته هم‌‌‌بنیان‌گذار تخفیفان در فضای مجازی از احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در این شرکت خبر داد. نازنین دانشور با انتشار یک استوری در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد که تپسی با همکاری تخفیفان، یک سرویس جدید به نام تپسی کاوش را راه‌‌‌اندازی کرده است که به کمک آن کاربران تپسی می‌توانند تخفیف‌‌‌های پیرامون خود را مشاهده کنند.
  • احتمال خروج پارک فناوری پردیس از کارخانه نوآوری آزادی

    دنیای‌اقتصاد: در ماه‌‌‌های اخیر سرنوشت کارخانه نوآوری آزادی بارها خبرساز شده است. بعد از اعلام خبر احتمال تعطیلی این کارخانه نوآوری و پس از کش و قوس‌‌‌های فراوان، رئیس پارک فناوری پردیس از احتمال خرید کارخانه نوآوری آزادی توسط این پارک فناوری خبر داد. اما حالا گویا قرار است پارک فناوری پردیس به زودی از کارخانه نوآوری آزادی خارج شود.
  • سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به تپسی رسید

    دنیای‌اقتصاد: اخیرا سرویس پرداخت بازارپی با تپسی یکپارچه شده است تا به این ترتیب کاربران بتوانند از این طریق کیف پول تپسی خود را به صورت خودکار شارژ کنند. به این منظور کاربران با به‌‌‌روزرسانی نسخه جدید تپسی می‌توانند از این امکان استفاده کنند تا با فعال‌‌‌کردن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی، کیف پول تپسی خود را به صورت خودکار شارژ کنند.
  • تبلیغات پلتفرم رقیب روی نام جاجیگا مسدود شد

    دنیای‌اقتصاد: در یک هفته گذشته تبلیغات یک پلتفرم اجاره اقامتگاه روی نام پلتفرم رقیب با واکنش‌‌‌های مختلفی مواجه شد. این نوع تبلیغات که سال‌هاست در گوگل رواج دارد، همیشه موافقان و مخالفان خودش را داشته است. در حالی که عده‌‌‌ای تبلیغ روی نام رقیب را نادرست و غیراخلاقی می‌‌‌دانند، گروهی دیگر آن را یک شیوه تبلیغات مدرن می‌‌‌دانند. در قوانین گوگل اما تاکید شده است که با تبلیغات غیرمجاز که از محتوای دارای حق کپی‌‌‌رایت استفاده کنند، برخورد خواهد شد.
  • امکان خرید اعتباری پوشاک در ازکی‌‌‌وام فراهم شد

    دنیای اقتصاد: پلتفرم ازکی‌‌‌وام، فعال صنعت لندتک و ارائه‌دهنده اعتبار خرید کالا و خدمات، امکان دریافت اعتبار و خرید اقساطی محصولات را برای کاربران بانی‌‌‌مد، فعال حوزه پوشاک و مد، فراهم کرده‌‌‌ است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند با دریافت اعتبار از ازکی‌‌‌وام، محصولات مورد نظر خود را به صورت اعتباری از بانی‌‌‌مد خریداری کنند و مبلغ آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند.
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

    ایسنا: مدیر اف‌بی‌آی، روز پنج‌شنبه در سخنانی مدعی شد هکرهای مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و فقط منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه ویرانگر هستند. کریستوفر رِی در سخنرانی خود در دانشگاه واندربیلت گفت: «گروه هک چینی که با نام «ولت تیفون» شناخته می‌شود، با موفقیت به شرکت‌های آمریکایی متعددی در بخش‌های مخابرات، انرژی، آب و سایر بخش‌های حیاتی، نفوذ کرده‌اند و ۲۳ اپراتور خط لوله هدف این نفوذ قرار گرفته‌اند.»
  • مهلت ۲۴ ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

    ایسنا: کمیسیون اروپا به تیک‌تاک برای ارائه ارزیابی ریسک درباره نسخه جدید تیک‌تاک لایت که ماه جاری در فرانسه و اسپانیا منتشر شد، ۲۴ ساعت مهلت داد. این اقدام تیه‌ری برتون، ‌کمیسر صنعت اتحادیه اروپا، تحت قانون خدمات دیجیتالی و به دلیل نگرانی از تاثیر احتمالی این برنامه بر سلامت روان کودکان و کاربران بزرگسال انجام شده است.
  • پلتفرم هوش مصنوعی در کوبا توسعه‌یافته است

    سیتنا: کسب‌و‌کار کوچک Avangenio ابزار Plataformia را به گروهی از نهادهای دولتی کوبا با هدف ترویج استفاده از هوش مصنوعی (AI) در کشور برای توسعه فناوری کارآمدتر ارائه کرد. الیزابت گارسیا کوئستا، مدیر توسعه فناوری گروه تجاری انفورماتیک و ارتباطات تصریح کرد که هدف از این ابزار دستیابی به محصولات بهتر برای توسعه تولیدات کشور در دیگر کشورها است.
  • واتس‌اپ و تردز از فروشگاه اپل در چین حذف شدند

    ايسنا: اپل اعلام کرد که در پی دستور دولت چین، اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و تردز شرکت متا را از فروشگاه اپ‌استور خود در چین برداشته است. سایر اپلیکیشن‌های شرکت متا شامل فیس‌بوک، اینستاگرام و مسنجر، همچنان در فروشگاه اپ‌استور چین قابل دسترس هستند. بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های ساخت شرکت‌های غربی شامل یوتیوب و ایکس هم برای دانلود موجود هستند.
  • نسخه قدرتمندتر روبات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد

    مهر: شرکت بوستون دینامیک پس از اعلام بازنشستگی روبات انسان‌نمای اطلس، از یک نسخه قدرتمندتر، چابک‌تر و کاملا برقی آن رونمایی کرد. به گزارش نیواطلس، این روبات که ظاهری ترسناک دارد، هم اکنون قرار است در خط تولید شرکت خودروسازی هیوندای استفاده شود.
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می‌کند

    ايسنا: گوگل با اعلام اخراج کارمندان بیشتر، در بعضی از تیم‌های خود تغییراتی داد. دو کارمند فعلی گوگل گفتند: «چندین تیم در واحد فاینانس و املاک گوگل، مشمول این تغییرات شدند.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر