ایران ظرفیت‌‌‌های ویژه‌‌‌ای در توسعه پلتفرم‌‌‌های بومی دارد

 زارع‌‌‌پور در این دیدار از آمادگی ایران برای به اشتراک‌‌‌گذاری دانش و توسعه همکاری در صنعت فضایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات با کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌‌های اقتصادی D۸ خبر داد. ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌‌‌های اقتصادی D۸ نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرفته منطقه در علوم و فنون مختلف است و در سازمان D۸ نیز نقش کلیدی و محوری دارد، گفت: باتوجه به پیشرفت‌‌‌های ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پیشنهاد برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌‌های اقتصادی D۸ در ایران بسیار خرسندم. با موافقت عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در جلسه با دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D۸، مقرر شد اجلاس وزرای ICT کشورهای عضو این سازمان سال آینده در ایران برگزار شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دیدار با نماینده مردم تبریز هم بر تقویت توان فنی و خدماتی پلتفرم‌‌‌های داخلی تاکید کرد و گفت: وزارت ارتباطات تقویت توان فنی و خدماتی پلتفرم‌‌‌های داخلی را به عنوان یک اولویت ویژه قرار داده است و تلاش شده مشکلات پلتفرم‌‌‌های داخلی در خدمت‌‌‌رسانی به مردم به حداقل برسد و معاونان این وزارتخانه راسا پیگیر ارتقا و بهبود خدمات آنها هستند. عیسی زارع‌‌‌پور بر تقویت زیرساخت‌‌‌های ارتباطی خصوصا در روستاها، افزایش سرعت اینترنت خانگی و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی با هدف تقویت پلتفرم‌‌‌های داخلی تاکید کرد. متفکر آزاد نماینده مردم تبریز هم در ابتدای این دیدار به بازدیدهای میدانی خود از وضعیت سرویس‌‌‌دهی مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه در حوزه انتخابیه‌‌‌اش اشاره کرد و گفت: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف حوزه انتخابیه داشته‌‌‌ام در کنار تلاش‌‌‌هایی که از سوی وزارت ارتباطات برای بهبود خدمات ارتباطی صورت گرفته است، اما در برخی از شهرها و روستاها وضعیت اینترنت خانگی نیاز به تقویت دارد و نیازمند تقویت زیرساخت‌‌‌های مخابراتی است.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان با بیان اینکه امروزه اینترنت نقش مهمی در توسعه دانش و همچنین کسب و کار مردم دارد افزود: مردم استان خصوصا ساکنان شهرهای کوچک و روستاها نیازمند تقویت و بهبود کیفیت و سرعت اینترنت هستند و گاه از پایین بودن سرعت اینترنت گله دارند. در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلاش ویژه‌‌‌ای برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت خانگی در حال انجام است، گفت: با اتصال شهرها و روستاها به فیبرنوری و اضافه شدن اپراتورهای جدید در حوزه خدمات اینترنت در آینده نزدیک مشکل سرعت اینترنت خانگی حل خواهد شد. زارع‌‌‌پور افزود: در حال حاضر وضعیت اینترنت تلفن‌‌‌های همراه از گذشته بهتر شده است اما اینکه سرعت اینترنت خانگی هنوز مطلوب نیست را ما هم قبول داریم و بهترین راه اتصال منازل به فیبرنوری است که با حمایت ویژه دولت در حال اجراست.