سخنگوی اینستاگرام نیز در واکنش به این خبر، تلاش مهندسان این شرکت برای توسعه این قابلیت را تایید و عنوان کرد که فعلا در مرحله «نمونه اولیه داخلی» قرار دارد. وی جزئیاتی را در خصوص این قابلیت اعلام نکرد. با این حال، پالوتزی اعلام کرد کاربران اینستاگرامی ‌که برای تست Cnadid Chanellenges انتخاب می‌شوند، هر روز یک نوتیفیکیشن برای گرفتن عکس از محیط اطراف خود دریافت خواهند کرد. با دریافت این نوتیفیکیشن، دوربین اینستاگرام اجرا خواهد شد و کاربران دو دقیقه فرصت خواهند داشت تا عکسی را از طریق دوربین‌های جلو و عقب گوشی خود ثبت کنند. طبق گفته این افشاگر، تصاویری که توسط کاربران از این طریق گرفته می‌شود، در قسمت استوری به اشتراک گذاشته خواهد شد. این ویژگی برای آنهایی که تجربه کار با اپلیکیشن BeRealرا دارند، بسیار آشناست. این اپلیکیشن که از آن به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین برای اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار یاد می‌شود، در سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرد و از کاربران می‌خواهد که هر روز و در یک ساعت به صورت اتفاقی، از طریق دوربین‌های جلو و عقب گوشی خود عکس بگیرند.

این درخواست‌ها که به صورت روزانه ارسال می‌شوند، پس از دو دقیقه حذف و منقضی خواهند شد. کاربران می‌توانند از این طریق، تمامی ‌عکس‌های به اشتراک گذاشته‌‎شده توسط دیگر دوستان خود را مشاهده کنند. هنوز مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی قصد عرضه این قابلیت را دارد یا حتی اینکه آیا در نهایت، تصمیم به عرضه این ویژگی گرفته می‌شود یا حذف آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، اپلیکیشن BeReal از محبوبیت بالایی نزد کاربران جوان فضای مجازی برخوردار است و در اپ‌استور اپل، بالاتر از سایر اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام‌(رده هشتم) و فیس‌بوک‌(رده هجدهم) قرار گرفته است. این برنامه در تابستان امسال در میان ۱۰ برنامه رایگان محبوب جای گرفت.

مارک زاکربرگ پیش‌تر گفته بود که متا در آینده روی جذب کاربران جوانی متمرکز خواهد بود که به‌طور قابل توجهی، وقت خود را روی پلتفرم‌هایی غیر از اپلیکیشن‌های متا می‌گذرانند. در حالی که این روزها تیک‌تاک، رقیب اصلی متا و پلتفرم‌های آن محسوب می‌شود، این شرکت به دقت دیگر رقبای خود را تحت نظر دارد و اغلب قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلتفرم‌ها را کپی می‌کند.