«جیتش عبرانی» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌‌گوید: «بازار تبلت‌‌های جداشدنی در شرایط بدی است، چون بیشترین سهم این بازار در اختیار محصولاتی از مایکروسافت و اپل بوده که با کاهش تقاضا و خرید در سراسر دنیا مواجه شده‌‌اند. این در حالی است که همچنان بسیاری از مصرف‌‌کنندگان و کسب و کارها به خرید تبلت‌‌های جدانشدنی تمایل دارند، اما به خاطر بودجه نه‌چندان زیادشان برای انتخاب دچار مشکل هستند. این دسته از خریداران در واقع ترجیح می‌‌دهند کامپیوترهای شخصی قدیمی‌‌شان را با تبلت‌‌های جداشدنی جایگزین کنند. با این همه معرفی تبلت جداشدنی Surface Go که مبتنی بر سیستم‌عامل کروم بوده و با قیمتی منطقی و متعادل‌‌تری نسبت به آی پد‌پرو روانه بازار می‌‌شود، بارقه‌‌های امید را در بازار این نوع تبلت‌‌ها روشن نگه داشته است.»

«لورن گوئنور» یکی دیگر از کارشناسان حوزه تبلت در موسسه IDC هم در این‌باره می‌‌گوید: «اولین نسل از تبلت‌‌های جداشدنی مبتنی بر ویندوز ۱۰ روی پردازنده اسنپ‌‌دراگون هم نتوانست آن چنان که باید عملکرد خوبی در بازار داشته باشد. در واقع محدودیت در تعداد عرضه شده این تبلت‌‌ها در بازار از طرفی و عدم ارائه اپلیکیشن‌‌های تازه و ویژه برای آنها از طرف دیگر باعث شدند این تبلت‌‌ها نتوانند تاثیر چندانی بر رونق بازار تبلت‌‌های جداشدنی بگذارند. با این حال پردازنده جدید Snapdragon ۸۵۰ شرکت کوآلکام که برای کامپیوترهای شخصی همیشه متصل به اینترنت طراحی و تولید شده است، می‌تواند به‌عنوان ابزاری جدید برای اپلیکیشن‌‌های ۶۴ بیتی مایکروسافت عمل کرده و تاثیر خوبی بر طراحی و تولید سری تازه‌‌ای از محصولات در این حوزه بگذارد.»

در این میان نکته جالب این است که در بین تولیدکنندگان بزرگ و برتر بازار جهانی تبلت‌‌ها تنها دو شرکت اپل و هوآوی توانستند دومین فصل از سال‌جاری میلادی را در شرایط رشد به پایان برسانند و دیگر شرکت‌ها همچنان رکود را تجربه می‌‌کنند. به این ترتیب اپل با معرفی نسخه جدیدی از آی پدش توانسته است جایگاه اول بازار جهانی تبلت‌‌ها را همچنان حفظ کند. بعد از آن سامسونگ با وجود کاهش سالانه بیش از ۱۶ درصدی جایگاه دوم این فهرست را در اختیار دارد. هوآوی اما با صادرات ۴/ ۳ میلیون دستگاه تبلت در این فصل و رشد سالانه ۷/ ۷ درصدی، سومین تولیدکننده برتر بازار جهانی تبلت‌‌هاست. بعد از آن هم شرکای بزرگ Lenovo و Fujitsu در جایگاه چهارم و Amazon در جایگاه پنجم این فهرست قرار گرفته‌‌اند.

26 (1)

26 (2)