شماره روزنامه ۵۹۸۸
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۸۸ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۸۸

  • گره کور سیاستگذاری در بازار موبایل

    بازار موبایل در اولین ماه سال مانند سال قبل با اخباری درباره احتمالات تشدید محدودیت‌های وارداتی، حمایت از تولید گوشی داخلی و افزایش دو برابری درآمد از ورود گوشی‏‏‌های بالای ۶۰۰ دلار مواجه شد. از سوی دیگر، افزایش نوسانات نرخ ارز در ماه پایانی سال گذشته و تداوم آن در فروردین ماه امسال، احتمال تغییرات در قیمت‏‏‌ انواع موبایل را تقویت می‌کند؛ موضوعی که کارشناسان دو دیدگاه متفاوت نسبت به آن دارند؛ برخی از افزایش قیمت‌ها در بازار موبایل تحت‌تاثیر تحولات بین‌المللی و کاهش عرضه به دلیل صف تخصیص ارز می‏‏‌گویند، اما برخی دیگر معتقدند که این بازار تاکنون با کمبود کالا و افزایش قیمت مواجه نبوده است.
  • رشد تولید ناخالص داخلی سوئد به کمک هوش مصنوعی

    سیتنا: بر اساس گزارش‌ها، هوش مصنوعی مولد می‌تواند تولید ناخالص داخلی سوئد را در مدت ۱۰سال بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیارد کرون افزایش دهد. گزارشی که به سفارش گوگل تهیه شده است، نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند تولید ناخالص داخلی سوئد را در مدت ۱۰سال بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیارد کرون افزایش دهد.
  • اپراتورها شبکه ۲G را خاموش کردند

    ایسنا: اپراتور هلندی KPN برنامه رسمی خود برای خاموش کردن شبکه ۲G تا دسامبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد. این اتفاق پس از خاموش‌سازی شبکه ۳G در راستای تقویت شبکه‌های مدرن ۴G و ۵G کلید خورده است.
  • موتورولا اج۵۰ پرو، وارد بازار اروپا شد

    مهر: موبایل موتورولا اج۵۰ پرو که ابتدا در هندوستان معرفی شد، اکنون به بازارهای اروپا و انگلیس راه یافته است. به گزارش گیزموچاینا، این موبایل دارای نمایشگر ۶.۷اینچی pOLED است که حافظه داخلی و RAM آن از نسخه عرضه‌شده در هند بیشتر است.
  • شرکت بایدو سیستم عامل هوشمند معرفی کرد

    مهر: شرکت چینی بایدو یک سیستم عامل هوشمند جدید رونمایی کرد که گامی مهم در رایانش ابری به حساب می‌‌آید. به گزارش گیزموچاینا، کنفرانس توسعه‌‌دهندگان هوش مصنوعی بایدو ۲۰۲۴ روز سه‌‌شنبه در شنژن واقع در چین برگزار شد. طی این رویداد شرکت مذکور از «وان یوآن» (Wayuan) سیستم عامل رایانشی هوشمند که جدیدترین نوآوری شرکت است، رونمایی کرد. این سیستم جدید تغییری مهم در چشم‌‌انداز رایانش ابری ایجاد می‌کند و هدف اصلی آن تمرکز روی رایانش هوشمند است.
  • کاربران تلگرام به یک میلیارد نفر می‌‌رسند

    ایسنا: موسس تلگرام اعلام کرد جمعیت کاربران ماهانه فعال این اپلیکیشن پیام‌‌رسان ظرف مدت یک سال از یک میلیارد نفر عبور خواهد کرد. پاول دوروف در یک مصاحبه نادر به تاکر کارلسون، خبرنگار آمریکایی گفت که تلگرام مثل آتش جنگلی در حال گسترش است.
  • وزیر ارتباطات: اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد

    سیتنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت روز گذشته گفته است که درباره واگذاری دیجی‏‌کالا به همراه اول تصمیم‌گیرنده نیست. عیسی زارع‏‌پور گفت: «سیاست ما این است که اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد و اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند، باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.» وی ادامه داد: «من نه خریدارم، نه فروشنده که بخواهم آن (خرید دیجی‏‌کالا از سوی همراه اول) را تایید یا تکذیب کنم.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر