شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۸ دنیای اقتصاد

اخبار اقتصاد سلامت - روزنامه شماره ۶۰۸۸

  • مرگ زودهنگام شرکت‌های دانش‏‏‌بنیان حوزه سلامت

    دنیای‌اقتصاد: قانون مناقصات و امتیاز‌بندی هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با شرط پایه نصب تجهیزات پزشکی در حال نابودی شرکت‌های نوبنیان و دانش‌بنیان است و با سفارش‌های یکپارچه چند ده و چند صدتایی هر روز برخی از تولیدکنندگان قدیمی را غنی‌تر می‌کند.
  • ۵ استراتژی دیجیتال‌مارکتینگ برای شرکت‌های دارویی

    ابوذر پرهیزکاری/فعال اقتصادی حوزه دارو و سلامت دیجیتال‌مارکتینگ
    مارکتینگ (Marketing) به لحاظ ماهیتی که دارد، یک محیط اقتصادی بوده که مخاطبان و مشتریان خود را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و یک رابطه تعاملی قوی و بلندمدت بین آنها ایجاد می‌کند. ایجاد این محیط اقتصادی جهت پیشبرد اهداف جزئی و کلان هر صنعتی حائز اهمیت است. در این راستا، صنعت دارو نیز مانند دیگر صنایع از این امر مستثنی نیست. داشتن بازاری پویا در صنعت دارو و شکل‌گیری فرآیند مارکتینگ در آن، قبل از هر چیز نیازمند رضایت قوی و مناسب از مصرف‌کننده یا بیمار است و حال آنکه با گذر زمان، همه‌چیز جهت شکل‌گیری و بهبود این فرآیند دستخوش تغییر قرار گرفته است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حال ظهور و افزایش سطح دسترسی به بازار دارویی از طریق دنیای دیجیتال و الکترونیک، فرآیند بازاریابی در این صنعت کاملا تغییر شکل داده و به صورت دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) نمود یافته است.
  • خلأ یک برنامه منسجم در بازار دارویی کشور

    دنیای‌اقتصاد: بازار دارویی در حال و آینده نیازمند یک برنامه منسجم و مدون است که در آن نیازها و نحوه پاسخگویی به نیازها و همچنین تامین منابع آن در یک چارچوب مشخص زمانی صورت گیرد. محمدرضا زرگرزاده، عضو هیات‌مدیره انجمن علمی داروسازان ایران، با بیان این مطلب اظهار کرد: نظام دارویی یک نظام چندبخشی است؛ یعنی بخش‌‌‌های مختلف درگیر این موضوع هستند؛ از وزارت بهداشت تا سایر دستگاه‌‌‌ها مانند سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی و گمرک درگیر هستند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر