شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۷ دنیای اقتصاد

اخبار اقتصاد سلامت - روزنامه شماره ۶۰۷۷

  • کیوتن؛ ماده‌ای مفید در دستمال‌های مرطوب

    کوآنزیم کیوتن یک آنتی اکسیدان داخل سلولی است که به طور طبیعی توسط اکثر سلول‌های بدن ساخته می‌شود و به تولید انرژی در سلول‌های بدن کمک می‌کند. این آنزیم از سلول‌ها در برابر آسیبهای اکسیداتیو باکتری‌ها و ویروسهای بیماری‌زا محافظت می‌کند و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. به طورکلی تمام اعضای بدن کیوتن تولید می‌کنند ولی بالاترین میزان تولید آن در قلب، کبد، کلیه، ریه‌ها و پانکراس است. حالا چرا در این مقاله می‌خواهیم درباره این ماده کمتر شناخته شده حرف بزنیم؟ ماده‌ای که از کشف آن تنها نیم قرن می‌گذرد اما طی این سال‌ها به خواص معجزه‌آسای آن پی برده شده است. به همین دلیل است که در سرچ‌های گوگل زیاد درباره آن می‌خوانید و می‌شنوید.
  • صنعت تجهیزات پزشکی در حاشیه

    دنیای اقتصاد-سعیده نبی‌زاده: دقیقا چند روز پیش یعنی ۲۰ مرداد سال‌جاری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، از رفع مشکل نقدینگی تامین مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و واردات دارو درپی دستور رئیس جمهور خبر داده است. محمدجعفر قائم‌‌‌پناه با اعلام این خبر گفته است: «حسب دستور رئیس جمهور محترم به معاونت اجرایی درخصوص پیگیری مشکلات عرضه دارو با توجه به محدودیت‌هایی که در تامین مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و واردات دارو به دلیل مشکلات نقدینگی به وجود آمده بود، بر اساس هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی، تصمیمات و اقدامات لازم اتخاذ و مساله نقدینگی با سازوکارهای خاص توسط بانک مرکزی تسهیل شد. به این ترتیب روند تامین و عرضه دارو در روزهای آینده بهبود می‌یابد و مردم نگران موضوع تامین و عرضه دارو نباشند.»
  • ایران؛ بهشت جراحی بینی

    دنیای‌اقتصاد: قیمت عمل جراحی بینی در جوامع و کشورهای مختلف متفاوت است و به طور کلی یک عمل زیبایی گران محسوب می‌‌‌شود؛ اما ایران جزو کشورهایی است که با ارائه کیفیت بالا، ارزان‌‌‌ترین قیمت عمل بینی را اعلام می‌‌‌کند. در لیست قیمت‌‌‌های بین‌المللی، معمولا ایران رتبه ارزان‌‌‌ترین و آمریکا رتبه گران‌‌‌ترین قیمت عمل بینی را دارد. البته هزینه عمل بینی در کشورهای مختلف تا حد زیادی به واحد پولی، میزان مهارت جراحان و مدرن بودن تجهیزات درمانی وابسته است. مهارت بالای جراحان و هزینه مقرون به صرفه در بعضی از کشورها، آنها را به مقاصد محبوب توریست‌درمانی تبدیل کرده است. در این میان، ایران به دلیل داشتن جراحان حاذق، نتایج باکیفیت عمل و قیمت عالی به کشوری محبوب برای انجام انواع جراحی زیبایی تبدیل شده است و زیباجویان از سراسر جهان برای انجام عمل‌‌‌های زیبایی به ایران سفر می‌‌‌کنند. در این مطلب هزینه‌‌‌های جراحی بینی در ایران و سایر کشورها را مقایسه کردیم و ویژگی‌‌‌های درمانی هر کشور را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادیم.
  • ‎ارز حمایتی تجهیزات آزمایشگاه‏‏‌ها را برداشتند، اما مابه‏‏‌التفاوت را ندادند

    ‎دنیای اقتصاد: حدود دو هفته ‎پیش در دولت حذف ارز حمایتی تجهیزات آ‌‌‌زمایشگاه‌های تشخیص طبی تصویب شده است، اما هیچ اعتباری برای جبران مابه‌‌‌التفاوت هزینه تامین این تجهیزات در نظر گرفته نشده است و این نگرانی وجود دارد که کیفیت خدمات آزمایشگاه‌‌‌ها پایین بیاید و هزینه‌‌‌های مردم برای خدمات تشخیصی افزایش زیادی پیدا کند. محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این مطالب افزود: حذف ارز حمایتی از وسایل آزمایشگاهی باعث گران شدن قیمت این کالاها در بازار و افزایش قیمت تمام‌ شده خدمات آزمایشگاه‌‌‌های تشخیص طبی می‌شود. این افزایش قیمت باید روی جزء فنی تعرفه خدمات آزمایشگاه‌‌‌ها تاثیر بگذارد و تعرفه این مراکز اصلاح شود تا بیمه‌‌‌ها بتوانند ما‌‌‌به‌‌‌التفاوت آن را جبران کنند، اما تعرفه این خدمات تغییری نکرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر