دنیای اقتصاد - شهرکرد - هیبت‌الله غفاری: شهردار شهرکرد از آغاز عملیات خاکبرداری و پایدار سازی محل احداث برج‌های دوقلوی شهرکرد در ضلع شمال غربی میدان بسیج خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با عمق حدود ۲۳ متر در حال گودبرداری است. به گزارش روابط عمومی شهرداری شهرکرد؛ نورالله غلامیان دهکردی با اشاره به اینکه خاکبرداری زمین برج‌های دوقلو طی دو مرحله انجام می‌شود، افزود: ۳ متر از این عملیات شامل دپو، بارگیری و حمل توسط پیمانکار محلی انجام شده و باقیمانده آن تا چهار ماه آینده توسط پیمانکار تخصصی انجام خواهد شد.

شهردار شهرکرد گفت: برای اجرای عملیات گود برداری این طرح که طی دو شیفت کاری مجزا انجام می‌شود افزون بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: طرح برج‌های دوقلوی شهرداری شهرکرد در ۲۵ طبقه ساخته خواهد شد که ۶ طبقه از آن به صورت زیرزمین و ۱۹ طبقه دیگر از سطح زمین به بالا به مراکز تجاری، خدماتی، فرهنگی، درمانی پزشکی و اداری اختصاص پیدا می‌کند.

غلامیان دهکردی با اشاره به جزئیات طرح و نقشه‌های ترسیم شده برج‌های دوقلوی کوه نور و دریای نور شهرکرد گفت: برای ساخت این طرح ۷۸۰ واحد پارکینگ در طبقات زیرین برج‌ها و ۳۲۵ واحد پارکینگ در حوزه پیرامونی آن و ۵ پارک سوار در پنج نقطه شهر که محل آنها شورای هماهنگی ترافیک استان تعیین شده ساخته می‌شود.

شهردار شهرکرد افزود: علاوه بر این در محدوده برج‌های دوقلو، محلی نیز برای توقف‌گاه و پارک سوار وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حداقل ۸۰ دستگاه وسیله نقلیه عمومی ویژه ایاب و ذهاب شهروندان از پارک سوار‌ها به محل برج‌های دوقلو اختصاص می‌یابد که در محاسبات مالی این طرح نیز در نظر گرفته خواهد شد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در مسیرهای منتهی به این برج‌ها ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی ویژه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: ایستگاه اختصاصی نیز برای تاکسی‌های ویژه برج‌ها با مشارکت بخش خصوصی در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به مراجعان در طبقات منفی دو برج‌های دوقلو در نظر گرفته شده است.

شهردار مرکز استان چهار محال و بختیاری با بیان اینکه طرح برج‌های دوقلوی کوه نور و دریای نور شهرکرد یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی با رویکرد اقتصاد شهری در استان چهارمحال و بختیاری است، اذعان کرد: این طرح پیش از هر چیز بسترساز رشد و پیشرفت اقتصادی و تحریک‌کننده فرآیندهای توسعه و سرمایه‌گذاری در سطح استان و منطقه است.