صورت های مالی و عملکرد بیمه معلم

صورت‌های مالی شرکت بیمه معلم در سال مالی ۱۳۹۲ نشان داد که این شرکت توانسته با صدوربیش از ۸۸۰ هزار فقره بیمه نامه، معادل ۳هزار و ۱۴میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که این رقم نسبت به سال مالی گذشته ۳۸ درصد افزایش دارد. بیمه معلم در سال ۹۲ بابت جبران خسارات ۱۸۰ هزار فقره پرونده ، بیش از ۲ هزار و ۱۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد و با رویکرد پرداخت منصفانه خسارت موجب جلب رضایت مشتریان شد. به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، مجمع عمومی شرکت بیمه معلم با حضور ۱۰۰ درصد صاحبان سهام، در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی برگزار شد، این مجمع به ریاست مهندس محمدحسین داجمر برگزار و محمد ابراهیم تحسیری، مدیر عامل شرکت بیمه معلم گزارش عملکرد شرکت بیمه معلم را برای اعضای مجمع عمومی صاحبان سهام تشریح کرد: بر این اساس صورت‌های مالی شرکت بیمه معلم در پایان سال ۱۳۹۲ حاکی از ۴۰۲ میلیارد ریال سود عملیات بیمه ای و در نهایت ۲۱۵ میلیارد ریال سود قبل از کسر مالیات است. کنترل ضریب خسارت

بیمه معلم در سال ۹۲ بابت جبران خسارات ۱۸۰ هزار فقره پرونده ، بیش از ۲ هزار و ۱۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد و با رویکرد پرداخت منصفانه خسارت موجب جلب رضایت مشتریان شد.

این در حالی است که حق بیمه و خسارت پرداختی در سنوات قبل ( در ۱۰ سال گذشته)، حاکی از افزایش رشد تولید حق بیمه نسبت به افزایش خسارات بوده است. همچنین بیمه معلم در سال ۹۲ توانست ضریب خسارت خود را از ۷۶ به ۶۹ درصد کاهش دهد که این کاهش حاصل موفقیت راهبردهای شرکت در اجرای برنامه های عملیاتی، مدیریت موثر ریسک و عملکرد بیمه‌ای است.

توسعه فرهنگ بیمه

بر اساس گزارش ارائه شده در مجمع، بیمه معلم برای ارائه خدمات مناسب به بیمه گذاران، به موازات توسعه فعالیت هایش به برگزاری کلاس‌های آموزش بازدید اولیه و بازآموزی کارشناسان شعب و نمایندگان اقدام کرد. «بیمه آرامش خانواده» طرحی بود که بیمه معلم در سال ۹۲ در سه سطح متناسب با درآمد خانوارها به بازار عرضه کرد که با استقبال خوبی روبه رو شد و شرکت به منظور تشویق هموطنان به خرید محصولات بیمه‌ای و اشاعه فرهنگ بیمه، به قید قرعه به خریداران این طرح جوایز نقدی پرداخت نمود.

یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های خسارت در بیمه‌های p&I و بیمه بدنه کشتی که مربوط به تصادف کشتی Aali با کشتی اقیانوس پیما DFO در چین در سال ۲۰۱۰ بود. در سال ۹۲ پس از طی مراحل قانونی به مبلغ ۷/۶میلیون دلار در بخش p&I و ۱/۵ میلیون دلار در بخش بدنه کشتی به مالک کشتی و زیان دیده پرداخت و تسویه شد. پرداخت ۸/۱۱ میلیون دلار خسارت در این پرونده ضمن تایید توانگری شرکت بیمه معلم در پرداخت خسارت‌های سنگین مبین بلوغ صنعت بیمه کشور برای اتکا به توان داخلی است؛ زیرا در این پرونده صرفا بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه داخلی به عنوان بیمه گران اتکائی بیمه معلم را همراهی و پشتیبانی نموده‌اند.

رسیدن به بالاترین سطح توانگری مالی در پایان سال ۹۲

بر اساس آیین‌نامه ۶۹ مصوبه شورای عالی بیمه توانگری شرکت‌های بیمه بر اساس صورت‌های مالی محاسبه و به پنج طبقه رتبه‌بندی می‌شوند. شرکت بیمه معلم که در سال ۱۳۹۱ حائز رتبه ۴ توانگری شده بود بر این اساس برنامه‌های خود برای افزایش نسبت توانگری به رتبه ۱ را شامل افزایش سرمایه و متناسب نمودن سبد پرتفوی بیمه‌ای در پیش گرفت که منجر به ارتقای نسبت توانگری به ۱۰۸ و کسب رتبه یک توانگری درپایان سال ۱۳۹۲ گردید. سپس گزارش حسابرس قانونی به مجمع توسط نماینده موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به اعضای مجمع عمومی بیمه معلم ارائه و مورد تصویب قرار گرفت. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت تعیین شد.

صورت های مالی و عملکرد بیمه معلم

صورت های مالی و عملکرد بیمه معلم