سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که مورخ ۱۸ تیر ماه سال‌جاری برگزارشد، ۴۵۰ ریال سود برای هر سهم پیشنهاد و از سوی سهامداران تصویب شد. در این مجمع کمال‌الدین گلچین به‌عنوان رئیس، علی محمد نظر پور و حمیدرضا متقاعدی به‌عنوان ناظر و علی چالشتری به‌عنوان منشی جلسه و همچنین محمد حاجی‌پور به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و رسولی به‌عنوان نماینده سازمان بورس اداره‌کنندگان جلسه بودند.در این مجمع پس از قرائت گزارش از سوی بازرس و حسابرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی، ترازنامه و صورت سود و زیان شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ به تصویب سهامداران رسید. در ابتدای مجمع مهندس رامین کیهان مدیرعامل شرکت به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد یکساله شرکت پرداخت و مواردی را درخصوص میزان تولید، فروش و صادرات و همچنین میزان پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای مطرح کرد.

رشد ۱۰ درصدی تولیدات در شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۳۹۲

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه کوثر و افزایش تولید در این شرکت گفت: با بهره‌برداری از پروژه یزد یک میزان تولید مذاب فولادسازی در سال ۹۲ به‌مقدار ۳۸۷ هزار تن رسید. این رقم در سال ۹۱ معادل ۳۵۱ هزار تن بود و طبق برنامه امیدواریم برای سال ۹۳ به ۴۳۴ هزار تن دست یابیم، همچنین تولید نورد سنگین در سال ۹۲ معادل ۳۱۸ هزار تن شد؛ در حالی که این رقم در سال ۹۱ معادل ۳۱۶ هزار تن بود.

وی افزود: تولید نورد سبک در سال ۹۲ معادل ۲۴۸ هزار تن بوده که این رقم در سال ۹۱ معادل ۲۴۴ هزار تن بود.

وی اظهار کرد: در مجموع طی سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۳۸۷ هزار تن فولاد خام از انواع عملیات حرارت‌پذیر، سخت شونده سطحی، میکرو آلیاژ، فنر، ابزار سردکار، ابزار گرم کار، بلبرینگ، خوش تراش، زنگ نزن، دما بالا و صنعتی در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۱معادل ۳۵۱ هزار تن، بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کیهان با اشاره به میزان فروش شرکت در سال ۹۲ گفت: در سال گذشته حدود ۲۹۶ هزار تن از محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارزش بالغ بر ۶۲۷ میلیارد تومان به بازارهای مختلف مصرف عرضه گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود ۱۶درصدو بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان رشد داشته است. وی میزان صادرات شرکت در سال گذشته را با رشد همراه دانست و گفت: طی سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۸۰ تن از محصولات این شرکت به ارزش تقریبی ۱۲ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار در قالب گروه‌هایی نظیر عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده سطحی، بلبرینگ، فنر، ابزار سردکار و ابزار گرم کار، میکرو آلیاژ، صنعتی و کیفی صادر شده است.

وی عمده بازارهای صادراتی شرکت فولاد آلیاژی را کشورهای اروپایی دانست و گفت: سهم عمده صادرات صورت گرفته به کشورهای اروپایی و همچنین منطقه بوده که از جمله آلمان، ایتالیا و ترکیه بوده، همچنین به کشور امارات، قطر، افغانستان و ارمنستان نیز صادرات داشته‌ایم.

طرح‌های توسعه‌ای شرکت

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در خصوص مزیت‌های طرح کوثر نسبت به تولیدات قبلی شرکت گفت: در این طرح سعی شده با توجه ویژه به مزیت‌ها، هزینه‌های تولید را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره به دیگر طرح‌های توسعه‌ای شرکت گفت: پروژه‌های تاسیسات زیربنایی و پروژه‌های اصلاحی در طول خط تولید و پروژه تولید فولاد آلیاژی خاتم (یزد۱) در حال پیگیری است.

به گفته وی هدف اصلی پروژه‌های توسعه زیر سقفی، توسعه فولادسازی است، به‌طوری که با اضافه کردن یک کوره قوس الکتریکی ۴۰ تن، یک کوره پاتیلی ۴۰ تن و خط ریخته‌گری مداوم ۴ شاخه بیلت ظرفیت تولید فولاد خام با ترکیب تولید شده به میزان ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد که این میزان رشد طی سال‌جاری محقق خواهد شد.

رامین کیهان درخصوص طرح فولاد آلیاژی خاتم (یزد۱) نیز اظهار کرد: این پروژه به‌منظور تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد مذاب برای تولید شمش‌های آلیاژی در چهار گروه: فولاد‌های آلیاژ کربنی، آلیاژ متوسط، کم آلیاژ، میکرو آلیاژ و شمش‌های فولاد کربنی در سه گروه: شمش تجاری صنعتی، سخت شونده سطحی و شمش کربنی عملیات حرارت پذیر در مجاورت شرکت فولاد آلیاژی ایران احداث خواهد شد.

وی اهم اقدامات انجام شده شرکت فولاد آلیاژی در سال ۹۲ را برشمرد و افزود: استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای اولین بار در شرکت، جذب ۵ مشتری جدید صادراتی، جذب مشتریان صنایع معدنی و ارائه محصولات مورد نیاز نظیر گلوله‌های مصرفی، جذب مشتریان فعال در زمینه صنایع ریلی، برق و نیروگاهی، انتخاب شده به عنوان صادرکننده نمونه، فروش فولاد ویژه XC۵۲ جهت تولید انواع لوله‌های بدون درز، انتقال گاز ترش و قطع وابستگی این صنعت به محصولات صادراتی،

فروش فولاد‌های آجدار آلیاژی برای ساخت انکر بولت آسمان خراش‌ها و میخکاری سقف معادن ازجمله اقدامات جدیدی بود که در این شرکت انجام شد.

دستاوردها و افتخارات شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال۱۳۹۲:

۱. افتتاح، راه‌اندازی و بهره‌برداری از خط دوم ریخته گری چهار شاخه (۲۱ بهمن ۹۲)

۲. راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه سنگ زنی بیلت (در عرصه بومی‌سازی صنعت) (۱۴/۰۸/۹۲)

۳. تولید تسمه ۹×۱۱۰ میلی‌متر برای اولین بار در کارخانه نورد سبک (۱۵ اسفند ۹۲)

۴. دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (۱۹/۱۲/۹۲)

۵. دریافت لوح تقدیر و تندیس واحد نمونه صنعتی کشور از وزارت صنعت، معدن وتجارت (۱۰/۰۴/۹۲)

۶. دریافت گواهی تضمین کیفیت محصول و برند برتر از کنفرانس بانیان مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش (۱۲/۱۱/۹۲)

۷. انتخاب شرکت به‌عنوان صادرکننده نمونه سال ۹۲ استانی برای چندمین سال متوالی

در این مجمع همچنین روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد و موسسه حسابرسی و خدمات مالی رهبین به‌عنوان حسابرس رسمی شرکت از سوی سهامداران برگزیده شد.

سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران

سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران

سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران

سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران

سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران

سود 450 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران