مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده شرکت فارس و خوزستان روز چهارشنبه بعدازظهر با حضور بیش از79درصد از سهامداران برگزار شد. ریاست این مجمع بر‌عهده آقای سیدحسین سیدشفیعی بود، ناظران آقایان علی‌اکبر دیلمانی‌زاد و حمیدرضا کریمی و منشی مجمع آقای نصرت‌ا... توکل بودند. در نهایت مجمع با پرداخت 44 تومان سود به ازای هر سهم موافقت کرد که از این مبلغ به‌دلیل افزایش سرمایه، 19 تومان تقسیم خواهد شد. همچنین در مجمع فوق‌العاده تغییر نام شرکت در اختیار هیات مدیره قرار گرفت.
اهم اقدامات انجام‌شده در سال‌مالی مورد گزارش به شرح زیر است:

1 - بهینه کردن سرمایه‌گذاری‌ها (معاوضه سهام شرکت سیمان فیروزکوه با سهام شرکت سیمان ساوه) با هدف افزایش بازده سرمایه‌گذاری و افزایش سهم مدیریتی در صنعت سیمان کشور که شرکت در این راستا اقدام به معاوضه 55درصد از سهام سیمان فیروزکوه و 10درصد از سهام صنایع سیمان غرب و 5درصد از سهام سیمان مازندران با 30درصد از سهام سیمان ساوه کرد. اهم مزیت‌های حاصل از این معامله به شرح ذیل است:
الف) افزایش سهم مدیریتی شرکت در صنعت سیمان به میزان ۵/۱میلیون تن در سال که اثر آن در مجموع افزایش سهم مدیریتی شرکت‌های سیمانی مجموعه تامین اجتماعی به میزان ۵درصد (از ۴۱درصد به ۴۶درصد) در صنعت سیمان کشور است.
ب) حفظ بازار آینده سیمان آبیک با توجه به ظرفیت تولید آینده شرکت (17هزار تن در روز) که معادل 30درصد از مجموع سهام مدیریتی شرکت خواهد بود و اهمیت موضوع با کسب مدیریت شرکت سیمان ساوه به لحاظ مجموع سرمایه‌گذاری دو شرکت سیمان فارس و خوزستان و شرکت سیمان تامین به لحاظ اشتراک حوزه فعالیتی با سیمان آبیک، باعث کنترل مازاد مصرف، جهت دو شرکت مذکور می‌شود.
ج) مطلوب بودن ساختار مالی شرکت سیمان ساوه نسبت به شرکت سیمان فیروزکوه به لحاظ سودآوری و همچنین تسهیلات با هزینه مالی پایین، کمتر بودن هزینه‌های ثابت برای هر تن سیمان تولیدی در شرکت سیمان ساوه نسبت به شرکت سیمان فیروزکوه حدود ۱۹۰هزار ریال است که با توجه به ظرفیت تولید سیمان ساوه افزایش سود سالانه شرکت سیمان فارس و خوزستان فقط ناشی از این مورد بالغ بر ۱۳۹میلیارد ریال است.
2 - بهره‌برداری از دو پروژه سیمان فارس نو و سیمان فیروزکوه هر یک به ظرفیت روزانه 3000 تن کلینکر.
۳ - اخذ مبلغ نود و یک میلیارد و نهصد و شصت و یک میلیون و نود و هفت هزار و سیصد و شش (۹۱۹۶۱۰۹۷۳۰۶) ریال تخفیف از مجموع سود فروش اقساطی شرکت سیمان خوزستان معادل ۲۷درصد سود فروش اقساطی از سازمان خصوصی سازی برای خریداران بلوکی سهام شرکت سیمان خوزستان که مبلغ ۵۷۳۱۸میلیون ریال از این تخفیف نصیب گروه سیمان فارس و خوزستان شد. (سیمان فارس و خوزستان ۳۸۲۳۹میلیون ریال، سیمان آبیک ۱۵۰۰۹میلیون ریال، سیمان فارس ۳۶۷۷میلیون ریال و سیمان خزر ۳۹۳میلیون ریال).
4 - بررسی وضعیت بازار سیمان در سطح استان‌هایی که حوزه فعالیت شرکت‌های تابعه هستند و پیگیری علل افزایش و کاهش قیمت‌ها با هماهنگی شرکت‌های تابعه سیمان و دریافت نظرات و پیشنهادات مدیران کارخانجات و ارائه راه‌حل با مشارکت آنها و اخذ مجوز صادرات سیمان برای واحدهای جدید و قدیم.
۵ - اقدامات گسترده به منظور اصلاح و تعدیل نرخ فروش سیمان از طریق مقامات تصمیم‌گیر در سطح دولت، مجلس، .... و یا از طریق مکاتبات، مذاکرات حضوری و جلسات متعدد با مسوولان، مشاوران و مدیران حوزه‌های فوق.
6 - اقدام جهت راه‌اندازی دوباره صادرات سیمان و اخذ مجوز سهمیه صادرات سیمان که منجر به صدور دستور‌العمل وزارت بازرگانی شد و از این محل تعداد ده‌شرکت از مجموعه شرکت‌های تابعه فارس و خوزستان و سیمان تامین موفق به دریافت حدود 160000تن سهمیه صادراتی شدند.
۷ - اقدام در جهت ایجاد اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیمان ایران که مراحل نهایی را می‌گذراند.
8 - اقدام جهت کاهش مسافت و تحویل مسافت سوخت مازوت به کارخانجات تابعه از نزدیک‌ترین پالایشگاه و دریافت مابه‌التفاوت هزینه حمل در صورت تامین سوخت از پالایشگاه‌های دیگر.
۹ - مشارکت و ارائه مشورت و راهکار به وزارت بازرگانی جهت اصلاح روش‌های توزیع سیمان و صدور دستور‌العمل توزیع جدید سیمان در مردادماه ۱۳۸۵.
10 - تغییر سال مالی شرکت از 30/8/ به 31/2/ هر سال و تغییر سال مالی شرکت‌های تابعه به پایان اسفندماه هر سال.
۱۱ - ایجاد ارتباطات اینترنتی مابین شرکت سیمان فارس و خوزستان و شرکت‌های تابعه از طریق وب‌سایت شرکت سیمان فارس و خوزستان به آدرس www.fkcco.com.
12 - ایجاد درگاه سهامداران، به کمک این بخش سهامداران محترم می‌توانند از طریق سایت شرکت از وضعیت سهام خود آگاهی یابند و کلیه امور مربوط به سهام خود را انجام دهند.
۱۳ - ایجاد بانک اطلاعاتی داده‌های محیطی صنعت سیمان: در این بانک، اطلاعات جامعی از مطالعات استراتژیک در صنعت سیمان به شرح زیر جمع‌آوری شده است:
* ظرفیت تولید جهانی، منطقه، ایران و ایران منطقه‌ای در گذشته، حال و آینده.
* رقابت در بازار سیمان و سهم هر یک از رقبا در این بازار در‌حال‌حاضر و آینده.
*تجارت بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی سیمان شامل قیمت، واردات و صادرات.
*سرمایه‌گذاری در صنعت سیمان
*حمل و نقل، انرژی و محیط‌زیست در صنعت سیمان.
۱۴ - افتتاح حساب بانکی برای حدود ۱۵۰۰۰ نفر از سهامداران از طریق ATM بانک تجارت و پرداخت سود سهام از طریق این حساب برنامه‌ها و خط مشی‌‌های آتی هیات مدیره:
اهم برنامه‌ها و خط مشی‌های شرکت بر محورهای زیر استوار است:
۱ -حرکت در مسیر چشم‌انداز تدوین شده شرکت، ارتقای همه جانبه و به ویژه گسترش حجم فعالیت تنوع بخشیدن به آنها.
2 -بسترسازی جهت اصلاح ساختار سود عملیاتی با راه‌اندازی و تسریع در امر بهره‌برداری از طرح‌های بهسازی، افزایش ظرفیت و توسعه شرکت و کسب بازده سرمایه‌گذاری مناسب به عنوان هدف اصلی فعالیت شرکت.
۳ -مدیریت و بررسی مستمر سرمایه‌گذاری‌ها و بهبود ساختار آن به منظور کاهش ریسک، افزایش بازده و افزایش ارزش آن متناسب با شرایط اقتصادی روز.
4 -استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری سیمان.
۵ - تغییر در الگوهای مصرف و تنوع بخشیدن فعالیت‌های تولیدی.
6 - عرضه بخشی از سهام شرکت‌های تحت کنترل در بورس اوراق بهادار.
۷ - اخذ رتبه‌بندی جهانی جهت ورود به بازارهای بین‌المللی اوراق بهادار و انتشار اوراق قرضه شرکت و جذب سرمایه از خارج.
8 - بررسی و شناسایی منابع تامین مالی جدید ومناسب و بهره‌گیری از آنها جهت افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها و فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری.
۹ - حفظ و رشد سهم بازار سیمان در کشور و حضور در عرصه‌های جهانی.
10 - بهبود سیستم‌های مکانیزه‌ مالی، سهام و اداری جهت تسهیل در ارائه خدمات به سهامداران محترم و اجرای سیستم‌های مدیریتی شامل برنامه‌ریزی استراتژیک، EFQM و پروژه‌‌های بهبود، IMS، تدوین فرآیندها، ایجاد امکانات هم اندیشی و بهبود ساختار سازمانی، همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های تابعه.
۱۱ - بهره‌برداری پروژه‌های سیمان خزر، غرب، ‌خاش، ساوه، بجنورد و زنجان در سال ۱۳۸۶.
12 - پیگیری اصلاح و تعدیل نرخ فروش سیمان از طریق مقامات تصمیم‌گیر در سطح دولت و مجلس.
۱۳ - پیگیری افزایش سهم صادرات سیمان شرکت‌های تابعه.
پیش‌بینی سود دوره مالی شش‌ماه منتهی به 31/2/1386
سود پیش‌بینی شده برای دوره مالی شش‌ماه منتهی به ۳۱/۲/۸۶ به شرح جدول مقابل ارائه می‌شود. در محاسبات درآمد هرسهم، آخرین سرمایه ثبت شده شرکت معادل ۳۶۰۰میلیارد ریال ملاک عمل است. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۸/۹/۱۳۸۵ صاحبان سهام، سال مالی شرکت به شرح زیر تغییر یافت: «سال مالی شرکت از اول خردادماه هر سال آغاز و در روز آخر اردیبهشت‌ماه سال بعد به پایان می‌رسد و اولین دوره مالی جدید به مدت شش‌ماه از اول آذرماه ۱۳۸۵ لغایت اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۶ است.» همچنین با توجه به نفوذ و کنترل شرکت سیمان فارس و خوزستان بر ۳۰ شرکت تابعه، پایان سال مالی تمامی آنها به پایان اسفندماه هر سال تغییر یافت. بنابراین سود پیش‌بینی شده شرکت‌های مذکور برای دوره ۷-۵ماه پیش‌بینی شده است. کاهش سود خالص پیش‌بینی شده در این دوره (هرسهم ۲۰۴ریال) در مقایسه با عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰/۸/۱۳۸۵ (هرسهم ۴۶۴ریال) ناشی از کاهش دوره مالی شرکت‌های تابعه غرب، بجنورد، فارسیت دورود و فارسیت اهواز (پنج‌ماهه) و سایر شرکت‌ها (شش‌ماهه) و از طرفی ثابت بودن نرخ فروش سیمان و افزایش هزینه‌های تولید نسبت به سال مالی قبل و تقلیل پیش‌بینی فروش سرمایه‌گذاری‌ها به منظور حفظ N.A.V شرکت با توجه به شرایط موجود بازار سرمایه است.