رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: «در سه ماه آینده بخش خصوصی و دولت نظرشان را برای تقویت تشکل‌های ملی و استانی گردشگری به یکدیگر نزدیک و عملیاتی می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن کرمانی با اشاره به دیدار روسای تشکل‌های گردشگری با رئیس سازمان میراث فرهنگی در راستای انتقاد این تشکل‌ها به برخی بندهای آیین‌نامه ایجاد، اصلاح تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری یادآور شد: «درباره این آیین‌نامه دو بحث مطرح است؛ یکی اینکه درباره داشتن مشکل قانونی در برخی از مواد این مصوبه به جمع‌بندی برسیم و درباره آن بحث کنیم؛ بعد آنکه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی نیز درباره اصلاح آن در دولت کمک کند.»

وی تاکید کرد که بخشی از اختیارات تشکل‌های گردشگری سال‌ها است که در دست دولت است. این موارد باید احصا و بخش حاکمیتی از بخش غیرحاکمیتی جدا شود. رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با ابراز امیدواری از اجرایی شدن پیشنهادهای تشکل‌ها، افزود: «بر این باوریم که نیاز نیست به تشکل‌های موجود دست بزنیم اما اینکه دولت بخواهد تشکل‌های گردشگری را تقویت کند، در حقیقت همان نیازی است که ما همیشه داشته‌ایم، با این وجود همین کار هم روش‌های مختلفی دارد و شاید نیاز به تشکل جدید نباشد. اگر بتوانیم چتری را برای همه ایجاد کنیم و همه زیر آن چتر قرار گیرند، این کار به نفع همه است بنابراین مقرر شده تا در مهلت سه ماهه این پیشنهادات را به طرح تبدیل کنیم.»

به گفته او، در این سه ماه باید بخش خصوصی و دولت نظرشان را به یکدیگر نزدیک و عملیاتی کنند تا مشخص شود برای تقویت تشکل‌های موجود ملی و استانی باید چه اندیشه‌ای به‌کار برد. برخی از نقایص این است که اختیارات تشکل‌ها طی سال‌های اخیر به روش‌های مختلف به مجلس رفته و به مصوبه دولت تبدیل شده است. کرمانی افزود: «گویا مقرر شده که برای اجرایی شدن قانون پنجره واحد تغییراتی انجام ‌شود. اگر این کار اجرایی شود به این سمت می‌رود که یک سازمان واحد تشکیل یا حداقل اینکه کمیته مشترکی ایجاد شود. همچنین اگر کسی مجوزی برای آژانس خود بخواهد دیگر لازم نیست که به سازمان‌های مختلف از جمله هواپیمایی و حج و زیارت برود. ما هنوز این بحث‌ها را با سازمان‌های هواپیمایی و حج و زیارت انجام نداده‌ایم. اما سازمان میراث فرهنگی معتقد است که برای توسعه گردشگری نیاز است این کار انجام شود.»