مناطقی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ هکتار در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر انتخاب شده است تا پس از فراهم کردن زیرساخت ها، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای همکاری در طرح‌های توسعه‌ای این مناطق دعوت شود. به گزارش «ایرنا»، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهوری که روز جمعه برای بازدید از ظرفیت‌های گردشگری جزیره هنگام و هرمز به قشم سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری تاکید بسیاری بر توسعه گردشگری در نوار ساحلی جنوب کشور دارد و در این زمینه هفت دهکده بزرگ گردشگری در نوار ساحلی جنوب کشور و در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر ایجاد می‌شود. وی اضافه کرد: در همین چارچوب باید در جزیره قشم یک کار سنگین و گسترده ۱۰ تا ۲۰ ساله در بخش زیرساخت‌ها صورت گیرد؛ از این‌رو با همکاری مدیریت جدید منطقه آزاد قشم مطالعات گسترده‌ای در جزیره هنگام صورت گرفته است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه اماکن زیارتی ایران مقصد اصلی ۵۰ درصد از گردشگران خارجی کشورمان است، گفت: در همین زمینه جزیره هنگام می‌تواند به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم و اصلی برای گردشگران مسلمان به‌ویژه در بخش بانوان باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه با گروهی از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور رایزنی شده است، اضافه کرد: به پیشنهاد ما سرمایه‌گذاران در دو ماه گذشته مطالعاتی در این منطقه داشته و به نتایج خوبی رسیده‌اند. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با وجود اینکه هنوز تقاضایی از قشم و جزایر اطراف برای دریافت تسهیلات برای ساخت هتل و اماکن اقامتی نداشته‌ایم، سهمیه‌ای از تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق توسعه ملی برای این مناطق اختصاص یافته است.

سلطانی‌فر همچنین از ساماندهی مراکز آموزش عالی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند خبر داد و گفت: در این زمینه با محوریت ۱۴ مرکز آموزشی علمی و کاربردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نقاط مختلف کشور، هر سال رشته‌های مرتبط با گردشگری افزایش می‌یابد تا بتوانیم نیروهای انسانی بیشتری را برای این عرصه تامین کنیم. وی اضافه کرد: از طرف دیگر توسعه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت با استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از رویکردهای مهم این سازمان در دستور کار قرار دارد.