مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران گفت: «قرار است به‌زودی با همکاری مسوولان سازمان میراث فرهنگی ایران و دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، یک استراتژی برای توریسم تدوین و همچنین یک کارگاه درباره «میراث زیر دریا» برگزار کنیم.»

به گزارش «ایرنا»، استر کیش لاروش با بیان اینکه این برنامه‌ها به عنوان بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی یونسکو تا پایان سال ۲۰۱۶ در تهران است، تصریح کرد: «تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، یک کارگاه آموزشی برای خبرنگاران در حوزه کنوانسیون‌های مربوط به فرهنگ خواهیم داشت. برگزاری یک کارگاه درمورد آب و رسانه و برنامه‌های مختلف با محوریت اهداف توسعه پایدار از جمله برنامه‌های پیش روی ما است.» وی همچنین مهم‌ترین برنامه دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران در بخش علوم را برگزاری بزرگداشت روز جهانی علوم در اواسط ماه نوامبر (آبان ماه) عنوان کرد.

لاروش درباره وضعیت پرونده ثبت میراث جهانی شهر یزد نیز خاطرنشان کرد: «هر دو سال یکبار هر کشوری یک فهرست پیشنهادی طبق سهمیه خود به یونسکو معرفی می‌کند، سپس کارشناسان مستقل به آنجا فرستاده می‌شوند تا ببینند محل مورد نظر شرایط ثبت را دارد یا نه. در نهایت، یک کمیته میراث جهانی متشکل از کارشناسان مستقل از ۲۲ کشور جهان، در این باره تصمیم نهایی را می‌گیرند. در واقع می‌توانیم بگوییم که دفتر ما به نوعی نقش دبیرخانه این مراحل را عهده دار است.» مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران ادامه داد: «درباره پرونده ثبت جهانی شهر یزد هم می‌توان منتظر موفقیت پیشنهاد بود، زیرا ایران تجربه زیادی در آماده کردن پرونده‌های ثبت جهانی دارد و معمولا در ثبت آثار در میراث جهانی نیز موفق بوده است.»