روابط عمومی شرکت بهره‌بردار عمارت مسعودیه در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده پیرو فسخ قرارداد گفته است: «صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، عمارت مسعودیه را بدون انجام کارشناسی اولیه در خصوص کارکرد، بعد از انجام مزایده به ‌منظور احیا و تبدیل به هتل پنج ستاره در آبان ماه ۱۳۸۹ به شرکت سرمایه‌گذاری عظام به‌عنوان بهره‌بردار واگذار کرده است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه این جوابیه آمده است: «نظر به اینکه طرح مرمت و احیای مسعودیه پیش از عقد قرارداد فیمابین تهیه نشده بود، طبق قرارداد تهیه آن برعهده بهره‌بردار گذاشته شد و بهره‌بردار نیز پس از استقرار در مسعودیه نسبت به عقد قرارداد با یکی از شاخص‌ترین مشاوران کشور در این حوزه که به تایید صندوق احیا نیز رسید، اقدام کرد.» همچنین روابط عمومی این شرکت اضافه کرده: «مطالعه امکان‌سنجی و بررسی امکان تحقق کارکرد پیشنهادی اولیه که انجام آن در صورت نیاز در قرارداد پیش‌بینی شده و پیش از این از سوی صندوق احیا به‌انجام نرسیده بود، توسط مشاور صورت پذیرفت. کارکرد حاصل از نتیجه مطالعات امکان‌سنجی که با قدردانی اعضای کمیته فنی صندوق روبه‌رو شد، در جلسه منعقده به ‌تصویب رسید.» براساس این جوابیه:«به‌رغم اینکه تغییر کاربری در حوزه وظایف اختصاصی صندوق احیا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، ابهام ایجاد شده صندوق احیا را به‌سمت واگذاری این وظیفه به هیات دولت واداشته است.

این شرکت در این خصوص نیز نهایت همکاری را داشته و با حضور در کمیسیون لوایح دولت و دفاع از کارکرد فرهنگی و هنری، موفق شد نظر مثبت و رای اعضای کمیسیون لوایح دولت را جلب کند. متاسفانه از آن زمان به ‌بعد اطلاعی از میزان پیشرفت کار در اختیار این شرکت قرار نگرفت.» در ادامه این جوابیه تاکید شده است: «صندوق احیا از اواسط سال ۱۳۹۴ در اتخاذ سیاستی متفاوت و متضاد ناگهان توقف بهره‌برداری موقت را صادر کرد. بدیهی است برنامه‌ای که با دستور پیشین صندوق احیا در طول چند سال شکل گرفته بود نمی‌توانست و نمی‌تواند ظرف مدت کوتاهی بدون توجه به پیامدهای آن به انجام رسد. برای طرح مساله و ارائه توضیحات لازم و ایجاد فضای گفت‌وگو مکررا از صندوق احیا درخواست نشست شد که تماما بی‌پاسخ ماند. افزون بر اینکه بهره‌برداری موقت برای شرکت عظام نه جنبه درآمدزایی بلکه جنبه آزمون دوره بهره‌برداری قطعی را داشته و دارد.»