تمرکز بر شکوفایی گردشگری بندر سیریک

این شهرستان بندری با برخورداری از سواحل منحصر به فرد و مناظر زیبا و چشم‌اندازهای طبیعی و خدادادی با امکانات و تجهیزات رفاهی مناسب یکی از نقاط گردشگری مهم هرمزگان است. بارها در صحبت‌‌‌های مقام معظم رهبری و همچنین برخی از فرماندهان نظامی ارشد در سال‌های اخیر، توسعه سواحل مکران که نقطه اتصال کریدور شمال- جنوب است، مورد تاکید قرار گرفته است که آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، نیز با فرمایش رهبری همگام شده و با اشاره به اهمیت سواحل مَکُران در بحث تجارت دریایی تاکید کرد که این سواحل می‌تواند به نقطه‌‌‌ای برسد که مرکز اقتصادی، تجاری، دادوستد و رونق تولید نه فقط برای هرمزگان و سیستان و بلوچستان؛ بلکه برای کشور شود.

استعداد زیادی در سواحل مکران وجود دارد که می‌تواند این سواحل را به نقطه بسیار مهم و راهبردی اقتصادی و تجاری، گردشگری و تولید در کشور تبدیل کند که نه فقط برای مردم روستاها و شهرهای منطقه بلکه برای بسیاری از مردم ما در نقاط کشور رونق ایجاد کند. شهرستان ۵۳‌هزار نفری سیریک که دارای سه شهر، دو بخش و ۷۶ روستا بوده و در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق هرمزگان قرار دارد، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و برخورداری از شرایط مناسب ساحلی و دریایی برای توسعه بخش گردشگری و توریسم و صادرات و واردات باتوجه به نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج‌‌‌فارس می‌تواند ضمن رونق کسب‌و‌کار و اشتغال‌زایی شرایط مناسب اجتماعی و فرهنگی برای شکوفایی اقتصادی به وجود آورد. عباس رئیسی، معاون گردشگری اداره‌‌‌کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی هرمزگان نیز با اشاره به تمرکز دولت بر توسعه گردشگری و تقویت و توسعه بخش گردشگری در سیریک گفت: روشنایی ۴۰۰ متر از ساحل پارک ساحلی شهر سیریک که به این اداره‌‌‌کل واگذار شده با این اعتبار تامین شد.

رئیسی ادامه داد: ساحل شرق هرمزگان و به‌‌‌خصوص شهرستان سیریک به دلیل بکر و قرارگرفتن در حاشیه جاده اصلی به سهولت در دسترس گردشگران قرار گرفته و مزیت ساحل شهر سیریک به دلیل وجود خدمات بیشتر است. معاون گردشگری اداره‌‌‌کل میراث فرهنگی، ‌‌‌صنایع دستی و گردشگری هرمزگان یادآور شد: ایجاد زیرساخت‌‌‌های گردشگری به رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه کمک می‌کند و امید است بتوان با ایجاد زیرساخت‌‌‌های گردشگری قدمی برای ساکنان آن منطقه برداشت.