از همین رو اطلاعات بااهمیت دامنه محدودی دارند، با این حال مصداق‌‌‌هایی که برای آن تعریف شده تکثر نسبتا بالایی دارد. البته به‌جز مصادیق عینی مشخص‌شده، در ماده «۴» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌هاس ثبت‌‌‌شده نزد سازمان بورس، «تعیین و تشخیص سایر اطلاعاتی که مهم است و باید افشای فوری شود، برعهده ناشر است.» این‌گونه اطلاعیه‌‌‌ها به طور معمول در گروه «ب» و با موضوع «سایر اطلاعات بااهمیت» منتشر می‌‌‌شوند. به بیان دیگر، موارد افشا دامنه بسته‌‌‌ای ندارد و هر خبری که مدیران شرکت احساس کنند می‌‌‌تواند بر جریانات مالی شرکت اثرگذار باشد، می‌‌‌توانند به عنوان اطلاعات بااهمیت منتشر کنند. در ماده «۱۳» این دستورالعمل برخی از مصادیق اطلاعات مهم آورده شده و درباره آن گفته شده که ناشر موظف است چنین اطلاعاتی را افشای فوری کند. بر این اساس در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

«غسالم»: شرکت سالمین پس از آنکه روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌‌‌ای روی سامانه کدال از افزایش قیمت آرد تحویلی به کارخانه از ۴۱۵۰تومان به ۱۶هزار و ۹۰۰تومان به ازای هر کیلوگرم خبر داد، در ادامه با انتشار اطلاعات بااهمیت جدیدی اعلام کرد که با توجه به افزایش بیش از چهاربرابری نرخ آرد گندم و همچنین افزایش دستمزد و مزایا طبق بخشنامه وزارت کار در حدود ۵۷‌درصد و برخی از مواد و عوامل بهای تمام‌شده، نرخ فروش برخی از محصولات در اردیبهشت سال‌جاری افزایش می‌یابد. براساس این اطلاعیه، میانگین نرخ کیک، بیسکویت و ویفان «غسالم» از ۳/ ۲۷۱۴تومان به ۴/ ۴۰۷۱تومان (برای هر واحد محصول) افزایش خواهد یافت. در جزئیات این افشای اطلاعات آمده است که کیک تی‌‌‌تاپ ۶۰گرمی ۳۳درصد، نان روغنی ریسان ۵۰گرمی ۶۷درصد، نان روغنی ریسان ۲۵گرمی ۵۰درصد، پتی‌مانژ ۱۲۵گرمی شیر و وانیل ۵۰درصد، پتی‌مانژ ۱۲۵گرمی کاکائو ۵۶درصد، ویفان ۷۰گرمی میوه‌‌‌ای ۶۷‌درصد و بیسکویت والس ۳۰گرمی میوه‌‌‌ای ۲۵‌درصد مجوز افزایش قیمت گرفته‌‌‌اند.

«قجام»: شرکت فرآورده‌‌‌های غذایی و قند تربت‌جام اعلام کرد با توجه به اینکه سطح اهمیت نتایج برگزاری مزایده (فروش برخی ماشین‌‌‌آلات شرکت) جزو گروه «ب» است، بنابراین اطلاعیه از گروه «الف» به گروه «ب» تغییر می‌‌‌یابد. پیش‌تر شرکت اعلام کرده بود در مزایده فروش ماشین‌‌‌آلات، چهار نفر شرکت کردند که یک‌شخص حقیقی با قیمت مورد توافق ۸۴۴میلیارد تومان، برنده مزایده شد.

«وآفر»: شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان توضیحاتی در خصوص دلایل تغییرات در صورت‌های مالی سه‌ماه زمستان ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال ۹۹ در سامانه کدال ارائه کرد. شرکت اعلام کرد که علت افزایش ۷۵درصدی سود عملیاتی شرکت در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل، به دلیل سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها بوده است. همچنین این شرکت اعلام کرد که علت رشد ۳۵درصدی سرمایه‌گذاری‌‌‌های کوتاه‌مدت شرکت در دوره سه‌‌‌ماه زمستان ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه قبل از بابت خرید سرمایه‌گذاری‌‌‌های کوتاه‌مدت از محل سود حاصل از عملیات این دوره بوده است. علت افزایش ۸۵درصدی دریافتنی‌‌‌های تجاری به دلیل تعلق سود سهام شرکت‌های نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس با توجه به برگزاری مجامع آن شرکت‌ها در این دوره بوده است.

«ثامان»: شرکت سامان‌گستر اصفهان اعلام کرد که افزایش سود عملیاتی در صورت‌های مالی منتشرشده شرکت‌‌‌ نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل حاصل از افزایش میزان فروش ساختمان است.

«لخزر»: شرکت صنعتی پارس‌خزر از موافقت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کوچک و با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌منظور افزایش قیمت همه محصولات به استثنای ماشین لباسشویی خبر داد.

«پارس»: پتروشیمی‌پارس در خصوص وضع تعرفه عوارض صادراتی بر محصول استایرن‌منومر اعلام کرد که به دلیل تقاضای بالای بازار داخلی برای خرید محصول استایرن‌منومر شرکت پتروشیمی‌پارس و عدم‌صادرات این محصول، موضوع فوق تاثیری بر سودآوری این شرکت نخواهد داشت.

«زاگرس»: شرکت پتروشیمی زاگرس طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرده است که در بازگشت به نامه سازمان در خصوص نرخ‌های جدید سرویس‌‌‌های جانبی سال ۱۴۰۰ موارد ذیل اعلام می‌شود:

۱) نامه فوق (نرخ‌های جدید سرویس‌‌‌های جانبی) که مورد استناد شرکت مبین‌انرژی خلیج‌فارس قرار گرفته، به این شرکت ابلاغ نشده و براساس مندرجات قابل‌ملاحظه در سایت مرکز ملی رقابت، بررسی گزارش تعیین نرخ سرویس‌‌‌های جانبی شرکت‌های فجر و مبین در دستور جلسه مورخ ۵ اردیبهشت ۱۴٠۱ قید شده است و مشخص نیست که چرا دو شرکت مذکور قبل از بررسی و اعلان نظر شورای رقابت، اقدام به انتشار عمومی در سایت کدال کرده‌‌‌اند؟

۲) طبق مصوبات شورای رقابت مقرر شده بود، نواقص و اشکالات دستورالعمل قیمت‌گذاری از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برطرف و نرخ‌های سال ۱۴۰۰ به شورای رقابت اعلام شود که در این خصوص نه‌تنها ایرادات قبلی رفع نشده، بلکه نرخ سرویس‌‌‌های جانبی با افزایش غیرمتعارف و غیر‌منطقی ۵۲/ ۳برابری محاسبه شده که به هیچ عنوان با واقعیت‌‌‌های اقتصادی صنعت پتروشیمی تناسبی ندارد و مورد تایید این شرکت نیست.

پتروشیمی‌زاگرس در سال گذشته ضرورت اصلاحات موردنیاز در نحوه قیمت‌گذاری سرویس‌‌‌های جانبی سال ۱۴۰۰ را طی نامه‌‌‌های متعددی به سهامداران عمده و همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد و پیگیری‌‌‌های مقتضی را در این خصوص به عمل آورد.