تقسیم سود 60 درصدی «شپنا»

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان (سهامی عام) پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه این پالایشگاه به‌طور پیش‌فرض سه نوع محصول عمده شامل بنزین، گازوئیل و نفت کوره تولید می‌کند، اظهار کرد: تولید این سه محصول همیشه به شکل عادی بوده و صحبتی از بهبود بخشیدن آن برای محیط‌زیست نبوده اما پالایشگاه مبنای خود را بهبود کیفیت این سه محصول به‌عنوان محصولات عمده آغاز کرد و در این راستا به تعریف پروژه پرداخت.

مرتضی ابراهیمی با بیان اینکه پروژه بنزین‌سازی از سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شده است، گفت: از سال ۱۳۹۶ با توجه به کاتالیزی که به پیشنهاد پالایشگاه تولید شد توانستیم تمام بنزین تولیدی را با استاندارد یورو۵ تولید کنیم و ما تنها پالایشگاهی هستیم که تمام بنزین ما یورو۵ است. دیگر پالایشگاه‌ها علاوه بر یورو۵ بنزین یورو۴ و معمولی هم تولید می‌کنند.

عضو هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: در بخش دیزل روزانه حدود ۲۱ میلیون لیتر تولید گازوئیل داریم که ۴ میلیون لیتر آن را به سازمان اتوبوسرانی اصفهان تحویل می‌دهیم که  با استاندارد یورو ۴ است.

وی ادامه داد: پروژه تعریف‌شده در این راستا، پروژه دی اچ سی است که بهره‌برداری آن انجام‌شده و قسمت ابزار دقیق آن‌هم در آینده نه‌چندان دور شروع می‌شود. این پروژه حدود ۶۵ درصد پیشرفت داشته که امیدوارم در مجمع آینده راه‌اندازی آن را جشن بگیریم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان (سهامی عام) با اشاره به اینکه حوزه تامین آب و گاز از معضلات عمده پالایشگاه است، بیان کرد: در این خصوص پروژه‌های زیادی را تعریف کرده‌ایم که با اولین بخش پروژه آن پروژه پساب شاهین‌شهر است که ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه کار تصفیه را انجام می‌دهد و اولین واحد پساب ایران است. اتصال برق پالایشگاه به برق شهر که یکی از پروژه‌های سنگین بود.

ابراهیمی ادامه داد: مصرف آب از ۱۳۹۶ تا الان تغییر نکرده باوجود راه‌اندازی تقطیر، بنزین‌سازی و... در مصرف آب صرفه‌جویی شده و مصرف آب ما تغییر نکرده است. در بخش گاز تقریبا ۹۵ درصد از گازی که به فلر می‌رفته را با تعویض فلر تیپ‌ها صرفه‌جویی کردیم که پیش‌تر توسط شرکت‌های ایتالیایی انجام می‌شد اما خود ما موفق به انجام آن شدیم.

در ادامه گزارش هیات‌مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به سمع و نظر سهامداران رسید و تصمیم بر آن شد که تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی و مصوبات کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی؛ که نیمی از آن مربوط به بدهی قبلی و نیمی از آن مربوط به سال آینده است اقدام شود.

همچنین تا سقف ۳۰ میلیارد تومان جهت سایر فعالیت‌های اجتماعی و ۵۰ میلیارد تومان برای مصوبات مربوط به سازگاری اختصاص یابد و مقرر شد در راستای تامین آب و جلوگیری از توقف فعالیت‌های شرکت انتقال آب از خلیج‌فارس در سرفصلی جداگانه بررسی شود.  موسسه حسابرسی بهمند به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ انتخاب شد و روزنامه‌های «دنیای‌اقتصاد» و اطلاعات به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت در نظر گرفته شدند. مبلغ ۹ هزار میلیون ریال ناخالص به‌عنوان پاداش به اعضای حقوقی هیات‌مدیره تخصیص داده شد و با توجه به توافق با سهامداران عمده و برحسب اکثریت آرا مبلغ ۱۲۰ تومان به ازای هر سهم معادل ۶۰ درصد تخصیص داده خواهد شد.