شرکت بهمن دیزل هم از برنامه انتشار اوراق بدهی خبر داده است. این شرکت به منظور تامین نقدینگی جهت خرید قطعات تولید خودرو قرار است به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق با نرخ بهره ۱۸ درصد منتشر کند.  طبق این اطلاعیه شیوه بازپرداخت این اوراق ۴ ساله به صورت هر سه ماه یکبار از تاریخ انتشار اوراق خواهد بود.

شرکت سیمان ارومیه هم که قبلا برخی از املاک خود را به مزایده گذاشته بود، اعلام کرد، هیچ‌گونه پیشنهاد قیمت برای موارد مزایده ارائه نشده است و از همین رو نسبت به تجدید مزایده در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

اموال مزایده‌ای شامل دو فقره ملک در تهران است که قیمت پایه آنها در مجموع ۶۱ میلیارد تومان ذکر شده است.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر «کویر» هم یکی دیگر از شرکت‌هایی بود که روز گذشته اطلاعیه گروه ب منتشر کرده بود. این اطلاعیه به منظور تغییر گروه‌بندی یکی از اطلاعیه‌های قبلی این شرکت از گروه الف به ب صورت گرفته است. پیش از این شرکت یادشده در یک اطلاعیه با‌اهمیت گروه الف از تاسیس یا تملک شرکت‌های فرعی تحت کنترل با هدف گسترش حوزه فعالیت خود خبر داده بود.

طبق این اطلاعیه شرکت‌های یادشده به شرح ذیل بودند:

۱) شرکت معدن فراوران کویر سروش که موضوع فعالیت آن مشارکت سرمایه‌گذاری در زمینه معدن، اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، فرآوری، تولید، بازرگانی، توزیع، صادرات و واردات انواع مواد معدنی شیمیایی به‌جز نفت و گاز و پتروشیمی است. «کویر» در این شرکت۷۵ درصد مالکیت دارد و به منظور تکمیل زنجیره تولید و تامین مواد اولیه خط تولید شمش از آن استفاده خواهد کرد.

۲) شرکت فنی مهندسی زلال فراب کویر با ۵/ ۶۴ درصد مالکیت. موضوع فعالیت این شرکت هم مشاوره، طراحی ساخت، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، تصفیه خانه‌های صنعتی، لوله گذاری شبکه‌های آب و فاضلاب، تعمیر و نگهداری سیستم‌های تصفیه، بازیافت فاضلاب‌های صنعتی و شهری و برگشت آنها به چرخه صنعت است. استفاده «کویر» از این شرکت به منظور انتقال اشتراک پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان و احداث خط انتقال، ساخت، نصب تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز این پروژه در راستای تامین آب مورد نیاز شرکت و بی‌نیاز شدن از آب‌های زیرزمینی و توسعه فضای سبز است.

۳) شرکت تحلیل گران سیستم‌های نسل آینده سیلک با ۵۱ درصد مالکیت. موضوع فعالیت این شرکت هم انجام امور انفورماتیکی شامل طراحی و تولید و ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای رایانه‌ای و فعالیت در زمینه امنیت شبکه و شبکه‌های مخابراتی است که قصد «کویر» از این سرمایه‌گذاری واگذاری کلیه خدمات تهیه و نصب و راه‌اندازی و پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری (نرم‌افزار و سخت‌افزار) به آن و همین‌طور تامین زیرساخت‌های مخابراتی در راستای کسب مزیت رقابتی و افزایش دقت و شفافیت اطلاعات از طریق یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی و اتوماسیون خواهد بود.

۴) شرکت فنی مهندسی سروش کویر سپاهان با ۹۰ درصد مالکیت. موضوع فعالیت این شرکت اجرای کلیه پروژه‌های صنعتی و خدماتی و عمرانی و ساختمانی، تامین و تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی و کارگاهی، بازیافت و فرآوری و تبدیل انواع قراضه، خرید و فروش و استخراج و استحصال و تهیه مواد معدنی و اجرام نسوز جهت کارخانه‌های فولادی، خدمات مشاوره تامین تدارک ساخت و مدیریت اجرای پروژه و... است.

از این شرکت هم به منظور توسعه صنایع پایین‌دستی مرتبط با محصولات فولادی طویل و واگذاری کلیه پروژه‌های اجرایی شرکت اعم از ساختمانی، سیویل و صنعتی و تامین نیروی انسانی و همچنین انجام عملیات بارگیری و تخلیه و ترخیص کالا در راستای تسهیل حمل و نقل کالا استفاده خواهد شد.

در این اطلاعیه عنوان شده که با توجه به در دست اجرا بودن طرح‌های توسعه شرکت، انجام سرمایه‌گذاری‌های مذکور و گسترش حوزه فعالیت ها، به دلیل حذف واسطه‌ها و کاهش برون سپاری عملیات اجرایی پروژه‌ها و تامین مواد معدنی مورد نیاز خط تولید جدید و جلوگیری از مواجهه با چالش کمبود مواد اولیه خواهد بود که این امر در نهایت موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری سال‌های آتی خواهد شد. همچنین گفته شده، منافع اقتصادی و نتایج عملکرد مستقل شرکت‌های مورد اشاره به نسبت درصد مالکیت در قالب سود سهام به این شرکت انتقال خواهد یافت.