به گزارش شستا رسانه، محمد رضوانی‌فر با اشاره به راه‌اندازی سامانه مشخصات اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه شستا توضیح داد: پس از قبول مسوولیت توسط دکتر شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شفافیت در تمام تصمیم‌گیری‌ها حاکم شد و در حال حاضر تمامی اساس‌نامه‌ها و انتصابات اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه شستا در سایت بارگذاری شده و در مجموعه‌ای که این اطلاعات بارگذاری شود، دسترسی همه به لیست اعضای هیات مدیره امکان‌پذیر است.

رضوانی‌فر با بیان اینکه عملکرد مناسب شستا در پی انتصاب‌های مناسب و دقیق به دست آمده است، گفت: سود شستا در ۶ماه اول سال نسبت به سال گذشته دو برابر بوده و تعداد شرکت‌های زیان‌ده از ۴۰ به ۶ شرکت تقلیل یافته و تمامی این اقدامات مستلزم تصمیماتی بوده که اعضای هیات مدیره شرکت‌ها اتخاذ کرده‌اند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: در دوره اخیر هیچ انتصابی انجام نشده که مدارک و مستندات آن وجود نداشته باشد. همچنین در ۷۵ درصد انتصابات مدرک اعضای هیات مدیره کارشناسی ارشد و دکترا بوده درحالی‌که در گذشته این آمار کمتر از ۵۰ درصد بوده است. مدیرعامل شستا از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست و رزومه متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: در مجموعه شستا از تمامی ظرفیت‌های افراد استفاده خواهیم کرد؛ این سامانه هم‌اکنون در شستا فعال است و براساس آیین‌نامه‌های موجود، افرادی که برای حضور در هیات مدیره اعلام آمادگی می‌کنند، باید رزومه خود را در این سامانه بارگذاری کنند تا براساس بالاترین امتیازها، مناسب‌ترین گزینه‌ها با دریافت برنامه کاری وارد کمیته انتصابات هلدینگ‌ها شده و بر حسب مستندات، برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود. مدیرعامل شستا گفت: شفافیت را مترادف بازدهی و کارآیی بیشتر می‌دانیم و از اطلاعات در چارچوب کمک به خود و ایفای تعهدات از سهامداران تا بازنشستگان و مستمری‌بگیران که امانتدار آنها هستیم، استفاده می‌کنیم. همچنین انتصاب زنان در دوره فعلی نسبت به گذشته سه برابر شده و انتصاب برادران اهل سنت نیز ۵/ ۴ برابر شده است. این مسیر را ادامه می‌دهیم و از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده خواهیم کرد. رضوانی‌فر بیان کرد: سود خالص هلدینگ‌های تابعه شستا در ۶ ماه اول سال ۹۸، ۹هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که این سود در ۶ ماهه امسال به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است به‌طوری که جهش معناداری در سود خالص شرکت‌های زیرمجموعه رخ داده است.

رضوانی‌فر ادامه داد: زمانی عصر کشاورزی و طلای سبز، طلای سیاه، طلای سرخ و... بود اما امروز عصر طلای بی‌رنگ و سرمایه انسانی است. روی سرمایه انسانی رنگ نگذاریم و اجازه دهیم فارغ از جنسیت، جغرافیای تولد و... امکان بهره‌برداری از سرمایه نیروی انسانی برای همه مجموعه‌ها فراهم باشد.