ایرانیان و اعراب، از دست‏کم دو هزار سال پیش تاکنون همسایه‏اند. از همان زمان‏ها تاکنون، این همسایگی با صلح و مراوده تجاری و جنگ و تقابل نظامی عجین بوده است. آخرین حمله نظامی اعراب به ایران را رژیم بعثی عراق رقم زد و این روزها هم تخاصم‏های سیاسی برخی کشورهای عربی علیه ایران در جریان است. اما در این میان اهل فرهنگ و ادبیات در کشورهای عربی راهی جدا از حکام را می‏پیمایند و می‏کوشند دوستی، عشق، صلح و صفا را ترویج کنند. مهم‏ترین بستر تفاهم فرهنگی میان ملت‏ها، ادبیات و هنر است. انتشارات «دنیای اقتصاد» به‌منظور تقویت دوستی میان ایرانیان و اعراب که مشترکات فرهنگی فراوان دارند، از چهار سال پیش سفارش ترجمه و تالیف کتاب‏هایی را در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر و اندیشه سیاسی اعراب داده که برخی از آنها چاپ شده است.

میرامار

نجیب محفوظ/ ترجمه رضا عامری

قطع رقعی / 192 صفحه

قیمت: 13000 تومان

برشی از کتاب: اسکندریه قطره‏های شبنم، تنوره ابرهای سپید. اسکندریه، هبوط شعاع‏های شسته‏شده با باران و قلب خاطرات سرشته از اشک و عسل. عمارت مرتفع عظیم، همچون چهره‏ای آشنا به استقبالت می‏آید، در یادت می‏نشیند و به خاطرت می‏آید که می‏شناسی‏اش؛ اما او لاابالی، به هیچ چیز نگاه نمی‏کند و تو را نمی‏شناسد. دیوارهایش از رطوبت سالیان پوسیده و طبله‏کرده و عبوس شده‏ است. عمارتی مشرف بر قطعه‏ زمینی به شکل زبان که در دریای مدیترانه غرس شده و اطرافش را نخل‏ها و درختان بلوط محاصره کرده‏‏اند و سپس تا آنجا که در فصل شکار طنین تیررس تفنگ‏ها به گوش می‏رسد، امتداد یافته است.

زینی برکات

جمال الغیطانی/ ترجمه رضا عامری

قطع رقعی / ۲۵۶ صفحه

قیمت: ۱۷۰۰۰ تومان

برشی از کتاب: حال و روز مردم مصر پریشان است، چهره قاهره غریب شده و با آنچه در سفرهای قبلی دیده بودم بسیار تفاوت کرده است. حرف‏های مردم نیز تغییر کرده است. من با زبان و لهجه‏های سرزمینشان آشنا هستم. در نگاهم، چهره قاهره شبیه بیماری در حال گریه است، یا مثل زنی وحشت‏زده، که از تجاوز در آخر شب هراسان است. آسمان هم صفای خود را از دست داده و با مه آمده از سرزمین‏های دور، گرفته و ماتم‏ زده و سیاه شده است. یاد شهرهای کوچک وبا زده هند می‏افتم. ‏هوا از رطوبت شرجی سنگین شده است، انگار خانه‏ها در انتظار تقدیر ناشنا خته‏ای هستند که دیر یا زود بر سر آنها فرود می‏آید.

شب شمار

عالیه یونس/ ترجمه مهریار میرنیا

قطع رقعی / 416 صفحه

قیمت: 27000 تومان

برشی از کتاب: مراسم تشییع جنازه سلمه حداد بیش از انتظار فاطمه طول کشیده بود، طولانی‏تر از دو تشییع جنازه‏ای که هفته قبلش در آن حاضر شده بود. تنها می‏توانست امیدوار باشد ۱۰ روز دیگر که نوبت خودش می‏شد، مهمان‏هایش اینقدر درمانده و خسته، مرخص نمی‏شوند. خواسته دیگرش برای وداع قریب‏الوقوع خود این بود که اولادش، ابراهیم را همراه خودشان نیاورند. شوهر سابق باید از حضور در مراسم تدفین عیال سابقش معاف شود. وقتی راننده اتوبوس برایش نگه داشت، فاطمه با وجود خسته‏جونی مراسم یادبود، توانست لبخند دندان عاریه‏اش را تحویل راننده بدهد....

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر