برنامه‌های آتی«تامین ماسه ریخته‌گری» اعلام شد<br>
مدیر عامل شرکت تامین ماسه ریخته‌گری (سهامی عام) از نهایی شدن مطالعات مربوط به طرح فرآوری 250هزار تن ماسه سلیسی و شروع عملیات اجرایی آن در این شرکت خبر داد.
مهندس فرهنگ شریفی که با خبرنگار دنیای اقتصاد سخن می‌گفت، درباره این طرح گفت: این شرکت دارای معدن سیلیس با ذخیره‌ای در حدود ۲۰میلیون تن می‌باشد که یکی از بهترین معادن ایران است.
وی افزود: ماسه سیلیسی در صنایع مختلف از جمله ریخته‌گری، شیمیایی، فیلتراسیون، تصفیه آب و سند بلاست و غیره کاربرد دارد.
او مدت زمان بهره‌برداری از این طرح را از زمان آغاز دو سال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بخشی از ماشین‌آلات خارجی و داخلی پروژه تولید ۲۵۰هزار تن ماسه سیلیسی در حال تهیه است و سرمایه‌گذاری آن حدود ۷۰میلیارد ریال خواهد بود.
به گفته وی، مدت زیادی است که کار مطالعاتی این طرح آغاز شده و در سال آینده احداث این طرح آغاز خواهد شد.
مهندس شریفی ادامه داد که با بهره‌برداری از طرح مزبور اشتغال‌زایی بسیار مناسبی در منطقه فیروزکوه ایجاد می‌شود، ضمن اینکه تعدادی شغل غیرمستقیم هم ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت تامین ماسه ریخته‌گری درباره طرح تولید بتن سبک در این شرکت نیز گفت: این طرح مربوط به بهره‌برداری از باطله کارخانه ماسه سیلیسی است که با استفاده از این باطله‌ها، بتن سبک تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در دست بررسی است، گفت:‌ برنامه ما تولید ۱۵۰هزار متر مکعب بتن سبک از باطله‌‌های ماسه‌های سیلیسی است که کاربرد فراوانی در صنایع ساختمان داشته و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.
مهندس شریفی درباره نحوه تولید بتن سبک گفت: باطله‌های سیلیسی پس از افزودن موادی همچون آهک و سیمان به بتن سبک تبدیل می‌شوند.
او درباره آخرین وضعیت شرکت تامین ماسه ریخته‌گری گفت:‌شرکت به‌رغم مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف صنعت در کشور، در مجموع سال خوبی را پشت‌سر گذاشت و امسال نسبت به سال گذشته از نظر مقدار فروش و تولید شرکت ۲۰درصد رشد داشته و از لحاظ ریالی نیز تولید و فروش شرکت با رشد ۲۶درصدی مواجه بوده است.
مدیرعامل «کماسه» با ذکر این نکته که شرکت پیش‌بینی سود خود را تا پایان سال پوشش خواهد داد، گفت: اگر برودت هوا و سرمای فیروزکوه روند فعالیت شرکت را با مشکل روبه‌رو نمی‌کرد، به طور قطع تامین ماسه ریخته‌گری از بودجه خود فراتر می‌رفت و تعدیل مثبت می‌داد.
مهندس شریفی ارزش ذاتی سهام تامین ماسه ریخته‌گری را بسیار بالاتر از رقمی دانست که در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد و نسبت به افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه ابراز امیدواری کرد.
به گفته وی، آخرین سرمایه ثبت‌شده، شرکت رقم 3میلیارد و 150میلیون تومان است و در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در شرکت دنبال نمی‌شود.
او حمایت‌های سهامداران عمده را از شرکت مناسب توصیف کرد و گفت: پیشرفت‌های رخ‌داده در شرکت مرهون حمایت‌های سهامداران عمده و حتی جزء شرکت است.
عضو هیات‌مدیره شرکت تامین ماسه ریخته‌گری، گفت: با توجه به برنامه‌های در دست اقدام از جمله فرآوری ماسه سیلیسی و طرح تولید بتن سبک می‌توان آینده فوق‌العاده خوبی را برای شرکت پیش‌بینی کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که طرح ایجاد یک شرکت حمل‌و‌نقل در زیرمجموعه شرکت چه شد، گفت: برنامه تشکیل شرکت حمل‌و‌نقل در تامین ماسه دنبال می‌شود که در صورت انجام چنین کاری، سود شرکت افزایش خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش همکاری سیستم بانکی با شرکت‌های تولیدی از جمله تامین ماسه ریخته‌گری را مناسب ندانست و گفت: متاسفانه سیستم بانکی ما حمایت قابل‌توجهی از بخش تولیدی و شرکت‌های تولیدی ندارند.
او در پایان حمایت‌های سهامداران و به ویژه تلاش کارکنان و کارگران شرکت را در پیشبرد اهداف بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.